суббота, 19 октября 2019 г.

Опорна схема конструювання уроків різних типів


Опорна схема конструювання уроків різних типів:
Етап уроку
Задачі даного етапу
Форма уроку
Урок-лекція з елементами евристичної бесіди
Урок розв'язування опор
них вправ
Урок-залік
Урок розв'я
зуван
ня вправ підви
щеної  склад
ності
Урок –змаган
ня
Контро
льна робота
Аналіз контро
льної роботи
1
Організаційний етап
1. Привітання, фіксація відсутніх.
2. Перевірка підготовки учнів до заняття.
3. Перевірка підготовки класного приміщення до заняття.
4. Організація уваги учнів.
J
J
J
J
J
J
J
2
Етап перевірки домашнього завдання
1. Установити правильність, повноту
й усвідомленість виконання д/з
більшістю учнів.
2. Виявити прогалини у знаннях і навичках учнів, з'ясувати причини їх виникнення.
3. Ліквідувати знайдені в ході перевірки прогалини

J
J
J
J


3
Формування мети й завдань уроку
Розкриття загальної мети та плану проведення уроку
J
J
J
J
J
J
J
4
Мотивація навчальної діяльності
 Забезпечити мотивацію навчання,
прийняття учнями цілей уроку.

J
J
J
J
J

J
5
Актуалізація опорних знань, умінь, навичок
 Актуалізувати суб'єктний досвід
Учнів для сприйняття навчального матеріалу.
J
J
J
J


J
6
Вивчення нового матеріалу:
теорія,
практика
Забезпечити сприйняття,
осмислення та первинне запам'ятовування учнями матеріалу, що вивчається.

J






7
Первинне закріплення і корекція
Забезпечити засвоєння методики відтворення вивченого матеріалу
J
J






8
Етап  перевірки первинного розуміння
Установити правильність усвідомлення вивченого матеріалу.
Виявити прогалини первинного осмислення вивченого матеріалу, неправильні уявлення учнів.
Провести корекцію виявлених прогалин в усвідомленні учнями вивченого матеріалу

J





9
Етап узагальнення й систематизації знань
Забезпечити формування цілісної системи теоретичних знань учнів.
Забезпечити закріплення в пам'яті учнів знань та навичок, які їм необхідні для самостійної роботи над  застосуванням цих знань при розв'язуванні стандартних вправ


J

J


10
Етап застосування знань і навичок в змінених ситуаціях
1. Забезпечити засвоєння учнями знань і навичок.
2. Забезпечити формування в учнів умінь самостійно застосовувати знання в різноманітних ситуаціях.



J
J


11
Етап контролю й самоконтролю знань і навичок
1. Виявити якість та рівень засвоєння знань і навичок учнів.
2. Виявити недоліки в знаннях і навичках учнів.
3. Установити причини виявлених недоліків.
4. Забезпечити розвиток у школярів здатності до оціночних дій.





J

12
Етап корекції знань і навичок
Організувати діяльність учнів з корекції
виявлених недоліків, прогалин в знаннях і навичках у межах вивченої теми



J


J
13
Підсумки уроку
Дати якісну оцінку навчального заняття, роботи класу та окремих учнів.
J
J
J
J
J

J
14
Домашнє завдання
Забезпечити розуміння учнями
цілей, змісту й способів виконання домашнього завдання.
J
J

J
J

J
15
Рефлексія
1. Ініціювати та інтенсифікувати
рефлексію учнів з приводу свого
психоемоційного стану, мотивації
своєї діяльності, поведінки й взаємодії з учителем та однокласниками на уроці.
2. Забезпечити засвоєння учнями
принципів саморегуляції та співробітництва.
J
J
J
J
J
J
J


четверг, 19 сентября 2019 г.

Орієнтовна тематика навчальних екскурсій у початковій школі



Орієнтовна тематика навчальних екскурсій у початковій школі
1 клас
Екскурсія до бібліотеки (шкільної, міської чи сільської).
Екскурсії: «Спостереження за явищами природи. Правила поведінки в природі»; «Ознайомлення з народними обрядами».
Екскурсія до фізкультурно-оздоровчого комплексу та практичне заняття «Знайомство зі спеціальним спортивним обладнанням та особливості  його використання. Змагання, дитячі спортивні ігри».
Екскурсія: «Дорога до школи (до дитячої поліклініки, до бібліотеки, до театру тощо). Особливості пересування та дотримання техніки безпеки».

2 клас
Екскурсія до бібліотеки (шкільної, міської чи сільської). Зустріч з місцевим письменником. Популяризація дитячої книги.
Екскурсія до лісу, парку: «Природа навколо нас».
Екскурсія  до театру (кінотеатру): перегляд вистави, кінофільму з наступним обговоренням.
Екскурсія до фізкультурно-оздоровчого комплексу (стадіону). 
Екскурсія містом (селищем). Пішохідні переходи. Повторення правил дорожнього руху.
3 клас
Екскурсія:  «Спостереження  за  природою і  працею людей своєї місцевості». Відображення вражень у різних видах і формах мистецтва.
Практичні заняття та ігри з Правил  дорожнього руху на спеціально розміченому майданчику або на вулиці.
Екскурсія: «Рельєфний дизайн місцевості рідного краю. Штучний та природний дизайни».
Робота на пришкільній ділянці. Догляд за кімнатними, городніми рослинами.
4 клас
Екскурсія: «Спостереження за рослинами, тваринами, погодними умовами свого краю».
Екскурсія до краєзнавчого музею, художньої  виставки, творчої майстерні митця. Народні ремесла України.
Екскурсія до аптеки.
Робота на пришкільній ділянці. Догляд за кімнатними, городніми рослинами.
Заготовлення у лісі, парку, полі природних матеріалів для художніх виробів на уроках трудового навчання.
Ігри та заняття з повторення правил  безпечної поведінки учнів на вулицях і дорогах.

**************************************************
Проведення екскурсій може здійснюватися як професійним екскурсоводом, так і безпосередньо вчителем. Обов’язковою умовою проведення екскурсії є цільовий інструктаж учнів із техніки безпеки, правил поведінки під час переходу чи проїзду до місця екскурсії та її проведення.Запис про проведення такої бесіди повинен бути зроблений на сторінці поточних бесід із попередження дитячого травматизму.
Екскурсії з окремих предметів, які передбачені навчальними програмами, обліковуються на сторінках журналу, відведених на відповідний предмет, і можуть оцінюватися згідно з критеріями оцінювання.
Навчальні екскурсії, які проводяться наприкінці навчального року, проводяться для учнів 1-4 класів протягом 4 днів тривалістю не більше 3 академічних годин на день.
Проведені протягом року екскурсії, які не передбачені навчальними програмами з певних предметів, та ті, що проводяться наприкінці навчального року, записуються в журналі на сторінці «Облік проведення навчальних екскурсій» з фіксацією дати, теми екскурсії, кількості годин, навчального предмета.
Діяльність учнів під час цих екскурсій не оцінюється.

Ідеї до Дня Миру