Інтегрований урок
математики та природознавства
в 1 класі
"Закріплення таблиці додавання і віднімання в межах 10.
Життя лісових тварин взимку".
Мета:
·
закріплювати вміння застосовувати прийоми додавання і віднімання чисел в межах 10, складати і розв’язувати задачі;
·
закріплювати вміння розрізняти геометричні фігури;
·
развивати логічне мислення;
·
виховувати чуйне ставлення до
природи.
Обладнання: мультимедійна презентація.
Хід уроку
1. Організаційний момент.
а) Оголошення теми і мети уроку.
- Продзвенів дзвоник, починається урок. Посміхнемося один одному і побажаємо гарного настрою. Сьогодні у нас незвичайний урок. Не виходячи
з класу, ми відправимося у зимовий ліс, але це буде не проста прогулянка, а математична. Скажіть які пори
року ви знаєте? (літо, осінь, зима, весна).
-А зараз яка пора року? (зима)
-Які зміни в природі ви помітили? (опало
листя з дерев, птахи відлетіли у
теплі краї,деякі тварини заснули)
б) Усний рахунок.
- А нашим провідником будет лесовий цар – Лісовичок.
Перед тим як зайти до лісу, Лісовичок хоче нас випробувати.
“Їжаки” рахують від 1 до 20 через 1,
“Зайчики” через 2, а “Снігурі” через 3.
Підкажіть Лісовичку переставний закон додавання.
в) Хвилинка каліграфії
- Молодці! Отже, ми в лісі. А яких лесних мешканців можна зустріти взимку в лісі?
- І кого же ми побачимо
першим? Відгадаете, якщо правильно виконаєте математичний диктант.
Математический диктант.
1.5 збільшити на один. (6)
2.9 зменшити на два. (7)
3.Від 10 відняти п’ять. (5)
4.До 6 додати два. (8)
5. Перший доданок 1, другий -9. Знайдіть суму.
-Кого ж ми зустрічаємо першим?(Зайця).
-Що ми можемо сказати про зовнішній вигляд зайчика взимку, який він?
-Чим харчується?
Скільки на малюнку трикутникі? (5)
Скільки квадратів ? (2)
Скільки прямокутників?(4)
Скільки кругів? (1)
Скільки овалів? (3)
-А тепер запишіть числа в зошит в порядку зростання.
- А зараз відгадайте загадку.
Пухова руденька шуба
Із сосни стриба
на дуба.
Хвіст у неї, як
мітла,
А сама на зріст мала.
Очі сяють, як намисто,
Мов дві цяточки вогнисті.
В неї хата гарна, тиха,
Взимку повненька горіхів.
В лісі любить вона жити,
Відгадайте, хто
це, діти?
- Вірно, білка. Послухайте, яку розмову почув
Лісовичок на лісовій галявині. (виходять дві дівчинки в костюмах)
Синиця і білка.
- Ти чому, білка, із дупла не виходиш?
- Я, пташка-синичка, тепло бережу. На вулиці
зараз холодно, я вхід в дупло
мохом
заткнула, боюся ніс показати.
- А чем же харчуєшся?
- А у мене з літа грибки припасені, та горішки, та жолуді. Ось у мороз і відсиджуюсь.
-Одже, як зимує білочка?
- Білочка зібралась на гостини до
своєї подругт і
хоче пригостити її грибочками, які припасла з осені. А ось скільки вона візьме грибів, спробуйте дізнатись. Найдіть закономірність і впишіть число.
1, 2, 4, 5, 7, 8, …
- Вірно, білочка несе подрузі 10 грибів.
2. Письмова работа
- Але на шляху їй зустрівсяся заєць.
- Белка віддала зайчику 3 грибочки. Скільки у неї
залишилось?
Складемо задачу.
Фізкультхвилинка
Ми сніжиночки малі,
Покружляли в вишині.
А зима нас підганяє,
Землю всю нами встеляє.
г) Інтерактивная гра
Подруга пригостила нашу білочку жолудями, але жолуді не прості, а математичні. Доможемо білочкі зібрати жолуді з відповіддю десять. Будьте уважні.
3. Дифференційована робота.
- На голові у цієї пташки червона шапочка. А
ще цого птаха називають лісовим лікарем.
- Що
цікавого ви знаєте про дятла?
- Дятел приготував вам завдання на карточках з зображенням тварин - ваших команд. Працюємо самостійно
Перевірка на екрані
4. Графічний диктант.
Діти, дятел дуже вами задовалений, та й Лісовичок теж. Ось тільки один лісний звір хоче нас заплутати.
В темнім лісі проживає,
Довгий хвіст пухнастий має.
Їй на місці не сидиться.
Як зовуть її? (Лисиця)
- Як лисиця зимує?
- Лисичка своїм пухнастим хвостом замела нам доріжку додому. Давайте спробуємо її знайти. (диктую)
2 клітки вниз
2 клітки вправо
3 клітки вниз
2 клітки вправо
2 клітки вверх
2 клітки вправо
2 клітки вниз
2 клітки вправо
5 кліток вверх
1 клітку вліво
1 клітку вниз
3 клітки вліво
2 клітки вверх
2 клітки вліво
1 клітку вниз
2 клітки вліво
-А теперь перевіримо, не заблудився хтось.
- Хто у нас вийшов?(Цуценя)
-Він зустрічає нас.
5. Підсумок уроку.
- Давайте згадаємо і роскажемо цуценяті, що ми дізналися
на уроці.
- Яких звірів ми зустріли у лісі?
- Як ці звірі зимують?
- Із яких фігур складався зайчик?
- Молодці! Всім дякую за урок. Ви гарно
попрацювали!