Дата
|
Тема
|
Музичне
мистецтво
|
Образотворче
мистецтво
|
Приміт-ки
|
РОЗДІЛ
І. МИСТЕЦТВО - ЧАРІВНЕ ВІКНО У СВІТ
|
|
1–2. ПЕРШИЙ РАЗ
У ПЕРШИЙ КЛАС…
|
Музичні
та шумові звуки. Мелодія. Правила співу.
СММ:
М. Скорик. Мелодія.
СКМ:
М/ф «Гойда, гойда-гой, ніченька іде» у виконанні Н. Матвієнко (фрагмент).
ХТД:
Музика і слова Н. Май
«Пісня
першокласника».
|
Образотворче
мистецтво. Крапка, лінія.
СОМ:
K. Жерард. Моє місто; Д. Івашина. Міський пейзаж.
ХТД:
зображення та декорування лініями і крапками шкільного дзвоника (фломастери, олівці).
|
|
|
3–4.
МОЇ ДРУЗІ
|
Музичні
звуки: довгі та короткі. Правила сприймання музики.
СОМ:
В. Волегов. Діти; А. Логінова. Моя конячка.
СММ:
Українська народна пісня «Котику сіренький»;
Я.
Барнич. Коник.
СКМ:
М/ф «Тихо, вечір надворі».
ХТД:
поспівка «Ми дружній і веселий клас».
П:
скрипковий ключ
|
Види
та характер ліній: пряма, ламана, хвиляста.
СОМ:
С. Якутович. Ілюстрація до повісті М. Коцюбинського «Тіні забутих
предків», Д. Денисова. З Днем
народження.
ХТД:
Подарунок другові або подружці. Малюнок різними лініями (фломастери, олівці).
Гра: «Відгадай характер лінії» (зображення лінії
руками у повітрі).
|
|
|
5–6.
МОЄ ДОВКІЛЛЯ
|
Музичні
звуки: високі та низькі.
СММ:
Звуки грому. Е. Гріг. Пташка. В. Подвала. Їжачок.
Дятел.
ХТД:
гра «Зозуля та соловейко»; Музика
народна, слова В. Гончарук. «Прилетів комарик».
Гра:
пофантазуй і придумай музичну історію з голосами
тварин
різної висоти.
|
Контур.
СОМ:
О. Кваша. Фрагмент ілюстрації до книги Р. Скиби «Кожному по скибці».
ХТД:
малювання їжачка. (фломастери, олівці).
Гра:
скласти казочку про їжачка за малюнком-піктограмою.
|
|
|
7–8.
СВІТ НАВКОЛО ТЕБЕ
|
Музичні
звуки: гучні та тихі (форте та піано). Знак повторення
СОМ:
Ю. та Л. Шевченки. Два метелики.
СММ:
В. Барвінський. Жучок і Жучиха.
А. Штогаренко.
Метелик.
ХТД:
В. Верховинець. «Павук сірий, волохатий». Гра «Луна» («Ау»). Створення
звукових картин: «Як легенький вітерець перетворився на сильний вітер»
(голосом); «Як з дощових крапельок почалася злива з громом» (на інструменті).
|
Інструменти
художника: фарби, пензлі.
Правила
розміщення малюнка на аркуші.
СОМ:
Ган Інь-Сан. Метелики.
ХТД:
Квіткова галявина.
Вправа:
малювання відбитками пальчиків, змочених у фарбу, простих за формою об’єктів природи:
метеликів, павучків, квітів.
|
|
|
9–10. ЛЯЛЬКОВІ НАСТРОЇ
|
Настрій
у музиці.
СОМ:
Д. Денжл. Ляльковий лікар;
К. Бабок. Коли збувається більше, ніж
мріялось.
СММ:
Л. Колодуб. Лялька співає.
СКМ:
М/ф «Дитячий альбом» (П. Чайковський. Нова
лялька.
Хвороба ляльки)
ХТД:
поспівки «Бідолашна Маша», «Іде бичок, хитається».
|
Настрій
в образотворчому мистецтві.
Правила
нанесення акварельної фарби на малюнок.
СОМ:
ілюстрація: персонажів мультфільму «Незнайко в Сонячному місті».
СКМ:
М/ф «Незнайко в Сонячному місті» (фрагмент).
ХТД:
малювання святкового феєрверку у ляльковому місті
(воскові олівці та акварельні фарби).
|
|
|
11–12.
ДИТЯЧІ ЗАХОП-
ЛЕННЯ
|
Настрій
у музиці (продовження)
СОМ:
I. Ліфшиц. Діти.
СММ:
Б. Фільц.
Гра у м’ячик. Р. Шуман. Гра в піжмурки з
циклу
«Дитячі
сцени».
СКМ:
М/ф «Літачок Жужа». Рахуємо
до десяти.
ХТД:
Музика В. Прокопик,
слова
Н. Танасійчук «Літачок Жужа».
|
Форма.
Утворення лініями різних форм: трикутної, прямокутної.
СОМ:
персонажі з мультфільмів.
СКМ:
М/ф «Літачок Ліп» (за мотивами казок Н. Вовк).
ХТД:
створення образу диво-машини, використовуючи різні форми (кольорові олівці). Гра: «Веселі літери». Створення образів
літери-машинки чи іншої іграшки.
|
|
|
13–14. ОСІННІЙ ЯРМАРОК
|
Характер
музики.
СОМ:
Г. Тот. Натюрморт.
СММ:
В. Кузнєцов. Український ярмарок (гурт «Дзвони»).
Український
народний танець «Козачок»
ХТД:
Музика народна, слова Н. Кукловської «Урожайна»;
Гра
«Оживи» картину. Уяви, що фрукти
та
ягоди раптом
заспівали.
Гра
«Ярмарок».
|
Утворення
лініями різних форм: круглої та овальної. Аплікація. Правила правильного розміщення
аплікації
на аркуші.
СОМ:
В. Тимошенко. “Натюрморт з чорнобривцями”
ХТД:
виконання аплікації “Урожай”
(кольоровий папір).
|
|
|
15–16.
МОЯ УКРАЇНА БАГАТА Й ГОСТИННА
|
Мистецтво
про рідний край. Характер музики.
СОМ:
М. Тимченко. Співуча Україна.
СММ:
Музика О. Осадчого, слова Ю. Рибчинського «Земле моя».
ХТД:
Поспівка «Рідний край» Музика А. Філіпенка, слова Г. Бойка «На місточку».
|
Природні матеріали. Форма.
СОМ:
Т. Бердник. Картини з
листя.
ХТД:
моделювання з природного матеріалу: створення образів героїв мультфільмів (фрукти, пластилін).
|
|
|
17–18.
КРАСА РІДНОЇ ЗЕМЛІ
|
Пісня.
Куплет.
Правила
дихання під час співу.
СОМ:
М. Приймаченко. Їде осінь на коні.
СММ:
К. Стеценко. Вечірня пісня. С. Людкевич. Старовинна пісня.
ХТД:
Музика М. Ведмедері, слова Н. Красоткіної.
«Ой ходила осінь».
|
Колір.
Основні та похідні кольори.
Палітра.
СОМ:
Й. Бокшай. Осінь.
ХТД:
зображення природи способом роздмухування плям (фарби, тонований папір, трубочка для соку).
Вправа:
«Основні та похідні кольори».
|
|
|
19–20. ВЕСЕЛКО-
ВИЙ ДИВОГРАЙ
|
Звуки
та кольори в мистецтві., Сім кольорів веселки - сім нот (порівняння,
ознайомлення).
СОМ:
О. Збруцька. Райдуга.
СММ:
С. Прокофʼєв. Дощик і веселка.
ХТД:
Слова Н. Гуркіної
Веселка;
Музика і слова Н. Май. «Кап-кап-кап».
|
Кольори
веселки. Основні та похідні кольори. Правила розміщення зображення на аркуші.
СОМ:
І. Буканов. Райдуга.
ХТД:
зображення веселки (акварель).
|
|
|
21–22.
РІЗНІ БАРВИ
У ПРИРОДИ
|
Танець
СММ: Український народний танець «Гопак». І.
Шамо. Дніпровський вальс.
СКМ:Український
народний танець «Метелиця» (фрагмент).
ХТД:
Звукові картини «Пісня осені» та «Хоровод зими».
Музика
народна, слова В. Верховинця «Метелиця»,
Музика
В. Верховинця, слова народні «Зробим коло».
|
Теплі, холодні кольори. Колірне
коло.
СОМ: В. ван Гог. Місячна ніч.
ХТД: Малювання будиночка Осені
теплими кольорами або будиночка Зими – холодними (варіант – за вибором).
Вправи: Зображення доріжки з
опалого листя фарбами теплих кольорів і льодяної гірки фарбами холодних
кольорів.
Гра: «Веселі літери та цифри».
Створення казкових будиночків із використанням літер та цифр.
|
|
|
23–24. ЗИМОВІ РИТМИ
|
Ритм
у мистецтві.
СММ:
К. Дебюссі. Сніг танцює (ксилофон)
ХТД:
Придумай і заспівай ніжну мелодію до вірша, обери музичний інструмент для
супроводу.
|
Ритм.
Повторення правил користування ножицями.
СОМ:
О. Кваша. Іл. серії «Їде грудень на коні», приклади
ритму в образотворчому мистецтві.
ХТД:
Колективна робота. Створення прикраси у певному ритмі із сніжинок.
|
|
|
25–26. СВЯТКОВІ ПЕРЕТВО-РЕННЯ
|
Ритм
у мистецтві (продовження).
СКМ:
Руханка «Танці-зігріванці» (фізкультхвилинка).
ХТД:
Музика і слова Н. Рубальської «Пісня сніговиків».
|
Розбіл та затемнення кольорів.
Повторення правил розміщення об’єктів на аркуші.
СОМ: К. Головін. Зимова дорога;
Ю. Пацан. Зима.
ХТД: Створення композиції
«Танок сніговиків».
Вправа: затемнення та розбіл
синього кольору. Колективна робота.
Гра: продовження історії
Барвика про сніговичка.
|
|
|
27–28. ЗИМОВІ СВЯТА
|
Зимові
свята в мистецтві.
СММ:
Дж. Л. П’єрпонт. Jingle Bells (Дзвіночки дзвенять).
ХТД:
Музика А. Олєйнікової, слова В. Чайковської. «Святий Миколай».
|
Зимові свята в мистецтві.
СОМ: Л. Мартін.
ХТД: малювання композиції
«Новорічна ялинка» (гуаш, пальчикові
відбитки).
|
|
|
29–30. РАДІЙТЕ! СВЯТО ЙДЕ!
|
Колядки,
щедрівки.
Пісні
з інструментальним супроводом та без нього.
СОМ:
І. Горобчук. Вертеп.
СММ:
Колядка «Бог ся рождає!».
ХТД:
Колядка «Радуйтеся, люди!».
|
Вітальна листівка.
СОМ: С. Гординський. Різдвяні
листівки.
ХТД: Варіант 1. Створення
вітальної листівки «Різдвяна зірка» (матеріали
за вибором). Варіант 2. «Різдвяне
янголятко» (відбитки долоньок,
домальовування фарбами).
|
|
|
31–32
|
УЗАГАЛЬНЕННЯ. ПЕРЕВІРЯЄМО СВОЇ
ДОСЯГНЕННЯ
(Завдання Лясольки. Завдання Барвика.
Завдання Лясольки та Барвика)
|
|
РОЗДІЛ
2. ЗАГАДКИ ХУДОЖНІХ МОВ
|
|
33–34. МАНДРИ КРАЇНОЮ МИСТЕЦТВ
|
Вокальна
та інструментальна музика. Цирк.
СММ:
Українська народна мелодія «Щедрівочка щедрувала» у вокальному та
інструментальному виконанні; Ф. Мендельсон. «Танець клоунів» з концертної
сюїти
«Сон
літньої ночі».
СОМ: І. Сколоздра. Різдво. Коломийка. А. Ма́ке.
Цирк. Атлети, клоуни та мавпочка; Ю. Мацик. Клоуни.
ХТД:
створення мелодії до вірша.
|
Цирк. Циркова афіша.
СОМ: Цирк в образотворчому
мистецтві
ХТД: малювання клоуна (воскові олівці)
|
|
|
35–36. ЗУСТРІЧ ІЗ ТЕАТРОМ
|
Театр.
Актор. Правила поведінки в театрі.
СКМ:
М. Равель. Балет «Дитя та чари» (відеофрагмент).
ХТД:
Українська народна пісня «Два півники» ( виконання в ролях, з ритмічним
супроводом – барабан, трикутник, бубон). Інсценізація змісту віршів.
|
Ляльковий театр. Театральна
лялька. Ескіз.
СОМ: світлини: Київський театр
ляльок, скульптури казкових героїв.
ХТД: ескіз ляльки до казки
«Лисичка, Котик і Півник» (фломастери,
олівці).
Гра «Ляльковий театр.
|
|
|
37–38. ЧАРІВНИКИ БАЛЕТУ
|
Балет.
Мова танцю. Вальс.
СММ:
П. Чайковський. Вальс сніжинок із балету «Лускунчик».
ХТД:
Музика Я. Степового, слова народні «Сніжинки»
|
Балет, театральний костюм.
Ескіз (повторення).
СОМ Образ балерин в
образотворчому мистецтві
ХТД: малювання ескізів костюмів
для виконавців балету (фломастери,
олівці).
|
|
|
39–40
БАЛЕТ-КАЗКА
|
Оркестр.
Музичні інструменти: скрипка (струнні), флейта (духові), барабан (ударні).
СММ:
Б. Павловський. Балет-казка «Білосніжка і семеро
гномів»
(фрагмент).
СКМ:
м/ф «Білосніжка і семеро гномів» (фрагмент).
ХТД:
гра «Оркестр».
|
Грим. Теплі та холодні кольори
(повторення).
СОМ фрагменти з балетної
вистави, зразки гриму.
ХТД: «Веселі гноми» (фломастери чи акварель). Варіант 1
- перетворюємо вивчені літери. Варіант
2 – перетворюємо кольорові плями.
Гра «Веселі літери». Створити з
вивчених літер улюблених казкових героїв, розповісти про них цікаві історії.
|
|
|
40–41. ВЕСЕЛИЙ МАНДРІВ-
НИК
НА ОПЕРНІЙ СЦЕНІ
|
Опера.
Арія
СММ:
Г. Гриневич. Опера-казка «Плескачик». Арії героїв
Опери.
ХТД:
Музика Н. Барабаш. Арія Тіста з опери-казки «Колобкові мандри».
|
Декорації. Розміщення
зображення (ближче – далі).
СОМ: світлина декорації до
лялькової вистави «Колобок».
ХТД: створення ескізу декорації
до опери-казки «Плескачик» (воскові
олівці, акварель).
|
|
|
42–43. ВЕСЕЛИЙ МАНДРІВ-
НИК
У ТЕАТРІ
ТА КІНО
|
Ансамбль.
Хор.
СКМ:
Музика і вірші О. Шевченка. М/ф «Колобок» із серії «З любов’ю до дітей»,
фрагменти з мульт-фільмів про колобка.
ХТД:
створення власної опери-казки «Колобок»
(спів
соло та в ансамблі).
|
Ляльковий театр.
Актори-ляльководи.
СОМ: світлини театральних
ляльок.
ХТД: ліплення з пластиліну
одного з персонажів казки «Плескачик».
Гра-вигадка: придумати іншу
кінцівку казки про колобка.
|
|
|
44–45. КАЗКОВІ РОЗПОВІДІ
|
Музична
казка. Музичні інструменти оркестру: (продовження) арфа, флейта.
СММ:
М. Сильванський. Музична казка «Івасик-Телесик» (фрагменти: теми
Івасика-Телесика, Змії, плескоту хвиль і передзвону молотів ковалів).
ХТД:
створення мелодії до вірша, добір інстру-ментів для героїв музичної казки.
|
Мультфільми лялькові та
мальовані.
СОМ: кадри з мультфільмів.
Фонтан «Івасик-Телесик» у Львов.;
СКМ: М/ф «Потяг у казку» із
серії «З любов’ю до дітей».
ХТД: малювання або ліплення
одного з героїв казки «Івасик-Телесик» (художні
матеріали за вибором).
|
|
|
46–47. КАЗКОВІ РОЗПОВІДІ
продовження
|
Музична казка (продовження). Регістр (на прикладі клавіатури піаніно).
СММ:
М. Чембержі. Казка про синій пролісок.
ХТД:
Музика А.Олєйнікової, слова Н. Іванової «Пролісок» Створення супроводу до
пісні.
СКМ:
М/ф «Квіти дружби» із серії «Уроки тітоньки Сови».
|
Правила зображення предметів
з віддаленням: ближче - більше, далі
-менше.
СОМ: М. Глущенко. Рожева весна
ХТД: зображення пролісків або
підсніжників на тонованому папері (гуаш).
|
|
|
48–49. КРАСА
І ЗДОРОВ’Я
|
Вплив
музики на емоційний стан людини. Музика і спорт. Соліст.
СММ:
Ф. Шуберт. Вечірня серенада. П. Чайковський.
Вальс
квітів з балету «Лускунчик». Ж. Бізе. Марш
Тореодора
з опери «Кармен».
ХТД:
Українська народна пісня-гра «Гей, ви дітки чорнобриві».
СКМ:
м/ф «Холодне серце» (фрагмент з фігурним катанням).
|
Вплив кольору на емоційний стан
людини. Основні та похідні кольори (повторення).
СОМ: П. Сезанн. Натюрморт з
драпіруванням, глечиком і вазою для фруктів; К. Білокур. Натюрморт «Квіти,
яблука, помідори».
ХТД: створення композицій із
овочів.
|
|
|
50–51. ВЕЛИКОДНІ ДИВА
|
Великдень,
писанки. Музична фраза.
СОМ: Н. Курій-Максимів. Великдень.
ХТД: Музика М. Катричка, слова
В. Кленця, Н. Андрусич «Писанка». Створення мелодії до вірша.
|
Писанки. Прадавні візерунки.
СОМ: Ю.Мацик. Чия писанка.
ХТД: Варіант 1. Крашанка (аплікація з кольорового паперу) Варіант
2. Мальованка. Ескіз (фломастери, олівці).
|
|
|
51–52. НАРОДНА ТВОРЧІСТЬ
|
Народна
музика.
СММ:
Колискова (обробка А. Авдієвського), Я. Степовий. Колискова, Українська
народна пісня «Сонечко» (обробка
В.
Барвінського).
ХТД:
Музика і слова народні «Вийди, вийди, сонечко».
|
Народна творчість. Вишиванка.
Орнамент.
СОМ: світлини зразків творів
декоративно-ужиткового мистецтва
ХТД: створення орнаменту для
розпису чашки (пальчикові відбитки,
гуаш).
|
|
|
53–54. НАРОДНІ ІНСТРУМЕН-ТИ
ТА ІГРАШКИ
|
Народні
музичні інструменти: бандура, сопілка, бубон, волинка (дуда). Свищики.
СОМ:
зображення свищиків. Ф. Буше. Чабанець, що грає на волинці.
СММ:
Гра на українській волинці (дуді). Й. С. Бах. Волинка. Українські народні
танцювальні мелодії (ансамбль народних інструментів).
ХТД:
Створення ритмічного супроводу, мелодії до вірша.
|
Народна іграшка.
СОМ: світлини народних іграшок
ХТД: ліплення і декорування української народної іграшки - свищика (пластилін).
|
|
|
55–56. МИТЦІ ПРОФЕСІО-НАЛИ
|
Професійна
музика.
Музичні
професії: композитор, виконавець.
СММ:
пісні Котика, Півника, Лисички з опери-казки К. Стеценка «Лисичка, Котик і
Півник».
ХТД:
Музика А. Філіпенка, слова О. Журливої «Узяла лисичка скрипку».
|
Художні професії: художник,
скульптор.
СОМ: світлини скульптурних
зображень котів.
ХТД: ліплення котика (пластилін або солоне тісто).
|
|
|
57–58. СТВОРЮ-ЄМО КРАСУ
|
Музичні
професії: диригент.
СММ:
М. Лисенко. Хор «А вже весна» з опери «Зима і Весна».
ХТД:
Гра «Оркестр».
|
Розбіл кольору ( повторення).
СОМ: О.Шупляк. Яблуні цвітуть.
ХТД: зображення квітучої гілки
яблуні (акварель, гуаш, тонований папір).
|
|
|
59–60.
ДО ВЕР-ШИН
МАЙС-ТЕРНОСТІ
|
Професійна
мистецька освіта: музичні школи,
музичні академії.
СММ:
К. Дебюссі. Доктор Gradus ad Parnassum (Шлях до
Парнасу).
Н. Нижанківський. Івасик грає на чельйо.
ХТД:
Музика Т. Попатенко, слова М. Івенсен «Урок».
Робота
в парах: виконання ритмічних послідовностей.
|
Професійна мистецька освіта:
художні школи та академії мистецтв.
Порівняння зображень: реальне -
вигадане.
СОМ: В. Глущенко. Півень у
квітах.
ХТД: створення образу чарівного птаха (відбиток
долоньки, гуаш).
|
|
|
61–62. МИСТЕЦЬКА ПОДОРОЖ ДО ЄВРОПИ
|
Знайомство
з мистецтвом різних країн. Пісні й танці (узагальнення).
СММ:
Ф. Шопен. Полонез; Італійська народна пісня «Санта Лючія»; Н. Паганіні. Баркарола.
СОМ: А. Ніколаєв. Бал; М.
Глущенко. Вечірня Венеція.
СКМ: м/ф «Танок маленьких
каченят».
ХТД: Т. Вернер. Танок маленьких
каченят (виконання рухів).
|
Знайомство
з мистецтвом різних країн. Сувенір.
СОМ: світлини сувенірів різних
країн Європи.
ХТД: Варіант 1. Коробка для
сувеніру (моделювання). Варіант 2.
Колективна робота «Український сувенір».
|
|
|
63–64
|
УЗАГАЛЬНЕННЯ. ПЕРЕВІРЯЄМО СВОЇ
ДОСЯГНЕННЯ
(Завдання Лясольки. Завдання Барвика.
Завдання Лясольки та Барвика)
|
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий