Українська
мова
за підручником М. С. Вашуленка, С. Г. Дубовик
119 год/рік
І семестр 4 год/тиждень
ІІ семестр 3 год/тиждень
№
|
Дата
|
Зміст уроку
|
Прим.
|
І семестр
|
|||
Звуки і букви
|
|||
1
|
|
Звуки слова.
|
|
2
|
|
Заміна, додавання, вилучення одного зі звуків
слова так, щоб утворилося інше слово.
|
|
3
|
|
Українська абетка (алфавіт). Вимова і написання
слова алфавіт.
|
|
4
|
|
Назви літер за абеткою. Вимова і написання
слова вересень.
|
|
5
|
|
Назви літер за абеткою.
|
|
6
|
|
Розташування слів за абеткою з орієнтацією на
першу літеру. Вимова і написання слова червоний.
|
|
7
|
|
Уміння користуватися абеткою в роботі з
навчальним словником. Вимова і написання слова вулиця.
|
|
8
|
|
Урок розвитку зв’язного
мовлення «Користуємося орфогравічним словником».
|
|
9
|
|
Підсумковий урок за темою «Звуки і букви».
|
|
10
|
|
Склад. Вимовляння слів, «розтягуючи» їх по
складах. Вимова і написання слова дятел.
|
|
11
|
|
Перенос частин слів з рядка в рядок по складах.
Вимова і написання слова герой.
|
|
12
|
|
Правила переносу слів зі збігом двох і кількох
приголосних звуків. Вимова і написання слова метро.
|
|
13
|
|
Правила переносу частин слів з літерами й та ь
у середині слів. Вимова і написання сполуки будь ласка.
|
|
14
|
|
Голосні звуки [а], [о], [у], [и], [і], [е].
Спостереження за роботою мовленнєвих органів під час промовляння голосних
звуків. Вимова і написання слова Батьківщина.
|
|
15
|
|
Букви, що позначають голосні звуки. Вимова і
написання слова медаль.
|
|
16
|
|
Урок розвитку зв’язного
мовлення «Роль наголосу в мові і мовленні»
|
|
17
|
|
Наголос. Вимова і написання слова черевики.
|
|
18
|
|
Наголос. Вправляння у правильному вимовлянні
слів, у яких припускаються помилок у наголосі.
|
|
19
|
|
Роль наголосу в значенні слова. Вимова і
написання слова диван.
|
|
20
|
|
Контрольна робота: диктант .
|
|
21
|
|
Аналіз контрольної роботи. Приголосні звуки.
Спостереження за роботою мовленнєвих органів (язик, губи, зуби) під час промовляння
голосних звуків. Вимова і написання слова духмяний.
|
|
22
|
|
Звук [ф]. Позначення його буквою ф.
|
|
23
|
|
Буква ф і буквосполучення хв.
|
|
24
|
|
Урок розвитку зв’язного
мовлення «Хто створює казки».
|
|
25
|
|
Звуки [дж], [дз], [дз’], позначення їх
буквосполученнями дж, дз.
|
|
26
|
|
Правильна вимова звуків [г], [ґ], позначення їх
буквами «ге», «ґе».
|
|
27
|
|
Буква «ща». Позначення нею буквосполучення [шч].
|
|
28
|
|
Уявлення про дзвінкі та глухі приголосні.
Вимова і написання слова понеділок.
|
|
29
|
|
Правильна вимова дзвінких приголосних у кінці
складу, слова.
|
|
30
|
|
Правильна вимова та написання слів із дзвінкими
приголосними в кінці слова й складу. Вимова і написання слова ведмідь.
|
|
31
|
|
Практичне засвоєння і вдосконалення нормативної
(не оглушеної) вимови дзвінких приголо- сних у кінці слова і складу.
|
|
32
|
|
Перевірка мовних знань і вмінь з теми
«Приголосні звуки. Дзвінкі та глухі приголосні».
|
|
33
|
|
Урок розвитку зв’язного
мовлення «Вчимося будувати діалог».
|
|
34
|
|
Спостереження за твердими та м’якими приголосними
звуками у словах. Розрізнення парних твердих та м’яких звуків. Знак м’якшення
в словах.
|
|
35
|
|
Позначення м’якості приголосних перед [о]
знаком м’якшення.
|
|
36
|
|
Перенос слів із ь, ьо. Вимова і написання слова
килим.
|
|
37
|
|
Тренувальні вправи у написанні, звуко-буквеному
аналізі слів з м’яким приголосним. Навчальний усний переказ прочитаного
твору.
|
|
38
|
|
Позначення м’якості приголосних букв буквами і,
я, ю, є.
|
|
39
|
|
Закріплення вивченого про тверді та м’які
приголосні звуки.
|
|
40
|
|
Урок розвитку зв’язного
мовлення «Користуємося словами ввічливості».
|
|
41
|
|
Подовжені м’які приголосні звуки, позначення їх
на письмі двома однаковими буквами.
|
|
42
|
|
Перенос слів із подовженими приголосними
звуками. Вимова і написання слова рюкзак.
|
|
43
|
|
Звуко-буквений аналіз слів із подовженими приголосними
звуками.
|
|
44
|
|
Закріплення вивченого про подовжені приголосні
звуки.
|
|
45
|
|
Контрольна робота: списування .
|
|
46
|
|
Удосконалення вимови слів з апострофом перед я,
ю, є, ї.
|
|
47
|
|
Записування слів з апострофом під диктування та
правильне їх читання. Вимова і написання слова заєць.
|
|
48
|
|
Урок розвитку зв’язного
мовлення «Вчимося будувати текст».
|
|
49
|
|
Перенос слів з апострофом. Звуко-буквений
аналіз слів з апострофом.
|
|
50
|
|
Підсумковий урок за розділом «Звуки і букви.
Склад. Наголос».
|
|
Слово
|
|||
51
|
|
Спостереження за лексичним значенням слова.
|
|
52
|
|
Розвиток уявлень про те, що слово служить для
назви предметів, якості, дій.
|
|
53
|
|
Тематичні групи слів. Вимова і написання слова
ноутбук.
|
|
54
|
|
Розподіл слів на тематичні групи за такими
ознаками, як колір, матеріал, форма, почуття. Вимова і написання слова
співчуття.
|
|
55
|
|
Складання рядів слів за певною змістовою
ознакою (видовою, родовою).
|
|
56
|
|
Урок розвитку зв’язного
мовлення «Зимові розваги дітей».
|
|
57
|
|
Добирання слів для доповнення речення,
складання речень зазначеного змісту.
|
|
58
|
|
Слова, близькі за значенням.
|
|
59
|
|
Слова, протилежні за значенням.
|
|
60
|
|
Формування початкових уявлень про частини мови,
про те, що слова поділяються на групи залежно від того, на яке питання вони
відповідають. Вимова і написання слів календар, предмет.
|
|
61
|
|
Слова, які відповідають на питання хто?,що?
(іменники).
|
|
62
|
|
Контрольна робота: диктант.
|
|
63
|
|
Аналіз контрольної роботи. Постановка до слів
питань хто?, що?
|
|
64
|
|
Урок розвитку зв’язного
мовлення «У гостях в іменинниці».
|
|
ІІ семестр
|
|||
65
|
|
Складання груп слів із пропонованим лексичним
значенням (слова, що позначають осіб, які працюють у школі, предмети,
розміщені у класі, почуття учня, який добре виконав роботу і т. ін.).
|
|
66
|
|
Знаходження серед слів подібних чи протилежних
за лексичним значенням.
|
|
67
|
|
Змінювання за числами (один — багато) слів, які
відповідають на питання хто? що?
|
|
68
|
|
Утворення множини іменників (у простих
випадках, без уживання терміна). Правильне вживання іменника у множині чи
однині у складеному реченні.
|
|
69
|
|
Урок розвитку зв’язного
мовлення «Дружба – найдорожчий скарб».
|
|
70
|
|
Вживання великої букви в іменах, по батькові та
прізвищах.
|
|
71
|
|
Вживання великої букви в кличках тварин.
|
|
72
|
|
Вживання великої букви в назвах міст, сіл.
|
|
73
|
|
Підсумковий урок з теми «Слова, що називають
предмети (іменники)».
|
|
74
|
|
Перевірка мовних знань і вмінь з теми «Слова, що
називають предмети (іменники)».
|
|
75
|
|
Аналіз контрольної роботи. Урок розвитку зв’язного мовлення «Вчимося складати за малюнками
розповідь».
|
|
76
|
|
Слова, що відповідають на питання який? яка?
яке? які? (прикметники).
|
|
77
|
|
Зв’язок прикметників з іменниками. Вимова і
написання слова ознака.
|
|
78
|
|
Практичне змінювання прикметників за числами.
|
|
79
|
|
Складання груп слів прикметників, що мають
різне лексичне значення (назви кольорів, розміри предметів, ознаки за
відношенням до пори року, матеріалу, з якого виготовлено предмет, інші
ознаки). Вимова і написання слова неділя.
|
|
80
|
|
Урок розвитку зв’язного
мовлення «Вчимося складати розповідь на основі спостережень ».
|
|
81
|
|
Виявлення серед прикметників слів, подібних чи
протилежних за значенням. Вимова і написання сполуки до побачення.
|
|
82
|
|
Утворення сполучень слів, які відповідають на
питання хто? що? та який? яка?. Добирання слів, які відповідають реальним
ознакам певного предмета.
|
|
83
|
|
Контрольна робота: списування .
|
|
84
|
|
Аналіз контрольної роботи. Слова, які
відповідають на питання що робити? що зробити? що робив? що буде робити?
(дієслова).
|
|
85
|
|
Слова, які відповідають на питання що робити?
що зробити? що робив? що буде робити? (дієслова).
|
|
86
|
|
Урок розвитку зв’язного
мовлення «Відвідаємо
театр».
|
|
87
|
|
Складання груп дієслів із певним лексичним
значенням дії (слова, що позначають говоріння, навчальні дії, виявлення
почуттів). Вимова і написання слова помилка.
|
|
88
|
|
Знаходження серед дієслів тих, що подібні чи
протилежні за значенням.
|
|
89
|
|
Службові слова, до яких не ставлять питань, але
без яких майже неможливо побудувати речення. Вимова і написання слова театр.
|
|
90
|
|
Службові слова, до яких не ставлять питань, але
без яких майже неможливо побудувати речення.
|
|
91
|
|
Підсумковий урок з розділу «Слово».
|
|
Речення
|
|||
92
|
|
Зміст і завершене інтонаційне оформлення
речення.
|
|
93
|
|
Спостереження за основними ознаками речення.
Велика буква у першому слові в реченні. Вимова і написання слова четвер.
|
|
94
|
|
Урок розвитку зв’язного
мовлення «Використовуємо службові слова».
|
|
95
|
|
Речення, у яких є повідомлення. Спостереження
за інтонацією таких речень. Побудова речень.
|
|
96
|
|
Речення, у яких є запитання. Спостереження за
інтонацією таких речень. Побудова речень. Вимова і написання слова середа.
|
|
97
|
|
Речення, у яких є прохання або наказ,
спонукання до дії. Спостереження за інтонацією таких речень. Побудова речень.
|
|
98
|
|
Закріплення знань про розповідне, питальне,
спонукальне речення. Розділові знаки у кінці речення (? !), велика літера у
першому слові речення. Побудова речень.
|
|
99
|
|
Поширення речення за питаннями, поданими
вчителем.
|
|
100
|
|
Урок розвитку зв’язного
мовлення «Вчимося складати розповідь на основы власного досвіду ».
|
|
101
|
|
Підсумковий урок за розділом «Речення». Контрольна
робота: діалог «Розмова у магазині».
|
|
Текст
|
|||
102
|
|
Текст. Заголовок тексту. Удосконалення вміння
добирати заголовок відповідно до змісту тексту. Вимова і написання слова
завдання.
|
|
103
|
|
Спостереження за побудовою тексту
(речення-зачин, у якому повідомляється, про що йтиметься в тексті; основна
частина, у якій викладено зміст висловлювання; речення-кінцівка, яке свідчить
про те, що висловлювання завершено).
|
|
104
|
|
Урок розвитку зв’язного
мовлення «Вчимося складати розповідь за поданим початком».
|
|
105
|
|
Спостереження за роллю абзаців у тексті.
Дотримування абзаців, що відповідають трьом основним частинам. Вимова і
написання слова черговий.
|
|
106
|
|
Спостереження за використанням слів для зв’язку
речень у тексті. Удосконалення текстів шляхом заміни в них окремих слів, що
повторюються, на близькі за значенням, і ті, що були вжиті раніше. Вимова і
написання слова п’ятниця.
|
|
107
|
|
Перевірка мовних знань і вмінь з теми «Речення. Текст».
|
|
Мова і мовлення
|
|||
108
|
|
Аналіз контрольної роботи. Уявлення про мову як
засіб людського спілкування. Ознайомлення з мовними і немовними знаками.
Вимова і написання слова чернетка.
|
|
109
|
|
Усне і писемне мовлення (говоріння і письмо).
|
|
110
|
|
Сила голосу і темп мовлення в процесі читання,
говоріння, діалогічного спілкування. Вимова і написання слова дитина.
|
|
111
|
|
Культура мовлення і культура спілкування. Слова
ввічливості. Вимова і написання сполуки на добраніч.
|
|
112
|
|
Урок розвитку зв’язного
мовлення «Вчимося складати загадки».
|
|
113
|
|
Повторення вивченого. Звуки і букви.
|
|
114
|
|
Повторення вивченого. Слово.
|
|
115
|
|
Повторення вивченого. Речення.
|
|
116
|
|
Повторення вивченого. Текст.
|
|
117
|
|
Контрольна робота: диктант «Дніпро».
|
|
118
|
|
Аналіз контрольної роботи. Урок розвитку зв’язного мовлення
«Що ми знаємо про комп’ютер».
|
|
119
|
|
Підсумковий урок за семестр, рік
|
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий