Математика
136 годин/ рік (4 години на тиждень)
Підручник: Богданович М.В., Лишенко Г.П.
Математика: підруч.для1кл.загальноосвіт.навч.закл.-К.: Генеза,2012.
№
|
Тема
уроку
|
Дата
|
Примітки
|
|
Лічба. Властивості предметів. Просторові відношення
|
|
|
1
|
Вступ. Ознайомлення з
підручником, зошитом і приладдям для уроків математики. Підготовчі вправи до
написання цифр.
|
|
|
2
|
Кількісна лічба.
Порівняння груп об’єктів. Поняття «найбільший – найменший». Складання
запитань із словом «скільки». Підготовчі вправи до написання цифр.
|
|
|
3
|
Кількісна лічба. Порівняння
об’єктів за величиною. Напрям руху. Розміщення об’єктів у просторі на площині. Підготовчі вправи до написання
цифр.
|
|
|
4
|
Кількісна і порядкова
лічба. Лічба об’єктів зліва на право та справа на ліво. Поняття «один», «решта».
Розміщення об’єктів у просторі і на
площині. Підготовчі вправи до написання цифр.
|
|
|
5
|
Кількісна лічба.
Об’єднання об’єктів у групи за спільною ознакою. Порівняння об’єктів.
|
|
|
6
|
Кількісна лічба.
Просторові відношення. Поняття «ліворуч», «праворуч», «між», «поруч», «по
центру», «під». Підготовчі вправи до написання цифр.
|
|
|
7
|
Число і цифра. Поняття
«один», «багато». Порівняння об’єктів. Підготовчі вправи до написання цифр.
|
|
|
8
|
Кількісна лічба.
Позначення чисел цифрами. Співвіднесення цифри і числа. Підготовчі вправи до написання цифр. Узагальнення і
систематизація знань учнів.
|
|
|
|
Нумерація
чисел від 1 до 10
|
|
|
9
|
Число і цифра 1.
Поняття «довгий-короткий», «вищий-нижчий», «вужчий-ширший». Написання цифри 1.
|
|
|
10
|
Число і цифра 2. Лічба
об’єктів. Монети номіналом «1к.», «2к.». Написання цифри 2.
|
|
|
11
|
Числа 1,2. Лічба
об’єктів. Порівняння об’єктів. Поняття «однакові за довжиною».
|
|
|
12
|
Порівняння чисел. Знаки
порівняння. Читання рівностей та нерівностей. Написання цифр 1 і 2.
|
|
|
13
|
Число і цифра 3.
Порівняння чисел у межах 3. Формулювання суджень типу «якщо…, то…». Написання
цифри 3.
|
|
|
14
|
Склад числа 3. Прямі,
криві та ламані лінії. Замкнені й незамкнені лінії. Трикутник. Порівняння
кількості об’єктів.
|
|
|
15
|
Число і цифра 4.
Порівняння чисел у межах 4. Написання цифри 4.
|
|
|
16
|
Склад числа 4.
Чотирикутник. Розпізнавання геометричних фігур. Написання вивчених цифр.
|
|
|
17
|
Закріплення знань про
склад числа 4. Розпізнавання геометричних фігур. Порівняння груп об’єктів за
кількістю елементів.
|
|
|
18
|
Число і цифра 5.
Порівняння чисел у межах 5. Порядкова й кількісна лічба. Попереднє і наступне числа.
Написання цифри 5.
|
|
|
19
|
Склад числа 5.
Порівняння чисел у межах 5. П’ятикутник. Попереднє і наступне числа. Монети
номіналом «1к.», «2к.», «5к.»
|
|
|
20
|
Закріплення знань про
склад числа 5. Порівняння чисел у межах 5. Написання цифр. Порівняння висоти
об’єктів. Відповідність числа кількості об’єктів.
|
|
|
21
|
Ознайомлення з дією
додавання. Знак «+». Складання і читання прикладів на додавання за
предметними малюнками.
|
|
|
22
|
Складання прикладів на
додавання за малюнками. Попереднє і наступне числа. Розміщення об’єктів у
просторі. Порівняння за віком. Порівняння чисел.
|
|
|
23
|
Число і цифра 6.
Порівняння чисел у межах 6. Складання й читання прикладів на додавання за
предметними малюнками. Порядкова лічба. Написання цифри 6.
|
|
|
24
|
Склад числа 6.
Шестикутник. Розміщення об’єктів у просторі. Порівняння чисел.
Записування складу числа дією
додавання.
|
|
|
25
|
Закріплення знань про склад числа 6. Складання й читання
прикладів на додавання за малюнками. Розпізнавання многокутників. Порядкова
лічба.
|
|
|
26
|
Число і цифра 7.
Утворення числа способом прилічування 1. Порівняння чисел у межах 7.
Попереднє і наступне число. Написання
цифри.
|
|
|
27
|
Склад числа 7. Дні
тижня. Кількісна й порядкова лічба. Складання прикладів на додавання.
Написання цифр.
|
|
|
28
|
Перетин прямих. Точка.
Відрізок. Промінь. Порівняння відрізків за довжиною. Креслення відрізків.
відповідність кількості об’єктів числу.
|
|
|
29
|
Число і цифра 8. Утворення
чисел способом прилічування 1.Порівняння чисел у межах 8. Додавання у випадку
трьох доданків. Написання цифри 8.
|
|
|
30
|
Склад числа 8.
Складання рівностей за малюнками. Вправи на добір невідомого доданка.
Визначення загальної вартості за малюнками монет.
|
|
|
31
|
Сантиметр. Вимірювання
довжини відрізків. Закріплення знань про склад числа 8. Доповнення рівностей.
|
|
|
32
|
Число і цифра 9.
Порівняння чисел у межах 9. Доповнення рівностей. Вимірювання довжин
відрізків. Написання цифри 9.
|
|
|
33
|
Склад числа 9.
Доповнення рівностей. Вимірювання і порівняння довжин відрізків. Порівняння
чисел. Читання нерівностей. Поділ чотирикутників відрізком.
|
|
|
34
|
Складання рівностей за
малюнками. Послідовність чисел у межах 9. Порівняння чисел. Розпізнавання
многокутників.
|
|
|
35
|
Число 10. Послідовність
чисел у межах 10. Порівняння чисел. Записування числа 10 двома цифрами.
|
|
|
36
|
Склад числа 10.
Послідовність чисел у межах 10. Порівняння чисел. Доповнення рівностей.
|
|
|
37
|
Закріплення знань про
склад числа 10. Складання рівностей за малюнками. Побудова відрізків заданої
довжини. Монета номіналом «10 к.»
|
|
|
38
|
Назви компонентів та
результату дії додавання. Додавання за допомогою числового відрізка.
|
|
|
39
|
Закріплення вивченого
матеріалу. Складання рівностей за малюнками. Складання і розв’язування прикладів
на додавання.
|
|
|
40
|
Ознайомлення з дією
віднімання. Знак «-«. Складання прикладів на віднімання за числовим відрізком
та предметними малюнками. Написання
чисел.
|
|
|
41
|
Складання і
розв’язування прикладів на віднімання та додавання за малюнками.
|
|
|
42
|
Зв’язок дії додавання і
віднімання. Складання прикладів на віднімання із прикладів на додавання за
числовим відрізком. Вимірювання довжини відрізків та їх побудова.
|
|
|
43
|
Зв’язок дії додавання і
віднімання. Складання і читання прикладів на додавання й віднімання.
Написання чисел. Вимірювання довжини відрізків та їх побудова.
|
|
|
44
|
Число і цифра 0.
Віднімання рівних чисел. Порівняння чисел.
Написання цифри 0. Обчислення значень виразів за числовим відрізком.
|
|
|
45
|
Віднімання рівних
частин. Обчислення значень виразів. Зв’язок дії додавання і віднімання.
Послідовність чисел від 0 до 10.
|
|
|
46
|
Додавання і віднімання
числа 0. Обчислення значень виразів. Порівняння чисел. Складання виразів із
заданих чисел.
|
|
|
47
|
Ознайомлення з поняттям
«задача». Структурні елементи задачі. Складання і розв’язування задач на
знаходження суми т остачі.
|
|
|
48
|
Узагальнення й
систематизація знань учнів. Складання та розв’язування задач. Порівняння
чисел. Попереднє і наступне числа.
|
|
|
|
Додавання віднімання в межах 10.
Складання таблиць додавання і віднімання.
|
|
|
49
|
Таблиці додавання та
віднімання числа 1. Розв’язування прикладів на дві дії виду 4+1+1, 10-1-1.
Складання й розв’язування задач. Доповнення рівностей.
|
|
|
50
|
Вправи і задачі на
засвоєння таблиць додавання й віднімання числа 1. Вимірювання довжин
відрізків. Повторення складу чисел. складання виразів за малюнками.
|
|
|
51
|
Таблиці додавання й
віднімання числа 2. Розв’язування прикладів на дві дії виду 6+1+2, 7-2+1, 7+1-2. Віднімання за
допомогою числового відрізка. Складання і розв’язування задач.
|
|
|
52
|
Вправи й задачі на
засвоєння таблиць додавання й віднімання числа 2. Порівняння виразу й числа.
|
|
|
53
|
Збільшення та зменшення
числа на кілька одиниць. Вправи на засвоєння таблиць додавання й віднімання
числа 2. Складання й розв’язування задач.
|
|
|
54
|
Задачі на збільшення чи зменшення числа на кілька одиниць. Зміст понять «більше на…», «менше на …». Вправи на
засвоєння таблиць додавання і віднімання числа 2. Порівняння виразу і числа.
|
|
|
55
|
Таблиці додавання й віднімання числа 3. Задачі на збільшення та зменшення
числа на кілька одиниць. Обчислення значень виразів.
|
|
|
56
|
Вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання числа 3. Задачі на
збільшення (зменшення) числа на кілька одиниць. Складання прикладів за
малюнком. Вимірювання довжини відрізків.
|
|
|
57
|
Задачі на знаходження остачі. Вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання числа 3. Побудова відрізків.
|
|
|
58
|
Назви компонентів та результату дії віднімання. Таблиці додавання й
віднімання числа 4. Розв’язування задачі на знаходження остачі. побудова
відрізків.
|
|
|
59
|
Вправи на засвоєння таблиць
додавання і віднімання числа 4. Задачі на знаходження суми й остачі.
Кругові приклади. Порівняння виразу і числа.
|
|
|
60
|
Задачі на знаходження суми й остачі. Вимірювання довжин сторін многокутників.
Побудова фігур за зразком на папері в клітинку.
|
|
|
61
|
Таблиці додавання й віднімання числа 5. Задачі на збільшення і зменшення
числа на кілька одиниць.
|
|
|
62
|
Задачі на різницеве порівняння.
Вправи на засвоєння таблиць додавання
та віднімання числа 5. Кругові приклади.
|
|
|
63
|
Вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання. Задача, яка містить
поняття «стільки ж». Задачі на різницеве порівняння. Побудова
відрізків.
|
|
|
64
|
Таблиці додавання і віднімання
числа 6. Задача на різницеве порівняння. Підсумковий урок за І семестр.
|
|
|
65
|
Вправи на засвоєння таблиць додавання й віднімання числа 6. Розв’язування
і порівняння задач.
|
|
|
66
|
Вправи й задачі на засвоєння таблиць
додавання і віднімання. Кругові приклади. Розв’язування задачі на дві
дії.
|
|
|
67
|
Таблиці додавання і віднімання числа 7. Задачі на знаходження суми й
остачі. Обчислення значень виразів.
|
|
|
68
|
Вправи й задачі на засвоєння таблиць додавання і віднімання числа 7.
Порівняння числових значень виразів.
|
|
|
69
|
Таблиці додавання й віднімання чисел 8 і 9. задачі та вправи на засвоєння
таблиць додавання й віднімання. Порівняння довжин відрізків. Кругові
приклади.
|
|
|
70
|
Задачі на знаходження невідомого доданка. Вправи на засвоєння таблиць
додавання і віднімання чисел 1-10.
|
|
|
71
|
Літр. Вправи на засвоєння таблиць додавання й віднімання. Задачі на
різницеве порівняння та знаходження невідомого доданка.
|
|
|
72
|
Задачі на визначення місткості посудин.
Вправи на засвоєння таблиць додавання й віднімання. Складання і
розв’язування задач на знаходження остачі.
|
|
|
73
|
Кілограм. Вправи на засвоєння таблиць додавання й віднімання чисел у
межах 10. Порівняння виразу і числа. Ламані лінії. Складання і розв’язування
задач.
|
|
|
74
|
Задачі на визначення віку людини. Вправи на засвоєння таблиць додавання і
віднімання чисел в межах 10. розпізнання геометричних фігур.
|
|
|
75
|
Додавання і віднімання чисел по 1 та частинами. Задачі на знаходження
суми та невідомого доданка.
|
|
|
76
|
переставна властивість додавання.
задачі та вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання чисел 1-10.
|
|
|
77
|
Узагальнення й систематизація знань учнів. Вправи на засвоєння таблиць
додавання і віднімання чисел в межах 10. Текстове формулювання завдань на
обчислення. Порівняння виразів.
|
|
|
|
Числа 11- 20. Величини.
|
|
|
78
|
Десяток. Повторення таблиць додавання й віднімання чисел в межах 10.
Розв’язування задач.
|
|
|
79
|
Утворення і назви чисел другого десятка. Лічба в межах 20. Повторення
таблиць додавання й віднімання чисел в межах 10. Розв’язування задач на
збільшення (зменшення ) числа на кілька одиниць.
|
|
|
80
|
Лічба в межах 20. Десятковий склад чисел другого десятка. Утворення чисел
11-20. Порівняння чисел. Вправи на знаходження невідомого доданка. Задачі на
визначення віку дітей. Побудова відрізків.
|
|
|
81
|
Лічба в межах 20. Вправи на засвоєння таблиць додавання й віднімання
чисел в межах 10. Вимірювання і побудова відрізків.
|
|
|
82
|
Дециметр. Лічба в межах 20. Вимірювання довжин відрізків. Вправи на
засвоєння таблиць додавання і віднімання. Розв’язування задач.
|
|
|
83
|
Утворення числа другого
десятка з десятка і одиниць. Задачі та вправи
на закріплення понять «літр», «сантиметр», «дециметр».
|
|
|
84
|
Лічба в межах 20.
Побудова відрізків за даною текстовою умовою. Вправи на засвоєння таблиць
додавання і віднімання.
|
|
|
85
|
Позначення чисел
другого десятка цифрами. Визначення кількості десятків і одиниць у числах.
Обчислення значень виразів. Розв’язування задач.
|
|
|
86
|
Письмова нумерація
чисел 11-20. Нумераційна таблиця. Задачі на знаходження невідомого доданка.
Порівняння числа виразу.
|
|
|
87
|
Письмова нумерація
чисел 11-20. Доповнення рівностей. Розв’язування задач. Побудова ламаних
ліній.
|
|
|
88
|
Письмова нумерація
чисел 11-20. Запис чисел під диктовку в нумераційній таблиці. Задачі на
знаходження невідомого доданка. Порівняння чисел.
|
|
|
89
|
Додавання і віднімання
виду 10+3, 14-4, 15-10. Задачі на знаходження остачі. Доповнення рівностей.
|
|
|
90
|
Способи читання
виразів. Порівняння числа і виразу. Розв’язування задач на застосування дії
додавання і віднімання. Вимірювання і запис довжин відрізків.
|
|
|
91
|
Лічба в межах 20.
Попереднє й наступне числа. Додавання
віднімання виду 14+1, 17-1. Розв’язування задач.
|
|
|
92
|
Додавання і віднімання
чисел в межах 20 на основі нумерації. Складання і обчислення виразів за
текстовою умовою (математичний диктант). Розв’язування прикладів і задач.
Порівняння виразу і числа.
|
|
|
93
|
Вправи на додавання і
віднімання в межах 20. Задачі на знаходження невідомого доданка. Складання
рівностей за малюнками і схемами.
|
|
|
94
|
Математичний диктант.
Вправи і задачі на засвоєння нумерації чисел другого десятка, на додавання й
віднімання в межах 20. складання рівностей за малюнками.
|
|
|
95
|
Точка. Креслення
відрізків. Складання й розв’язування задач і рівностей.
|
|
|
96
|
Розв’язування задач на
додавання і віднімання. Способи читання виразів. Вимірювання й порівняння
довжин відрізків.
|
|
|
97
|
Лічба в межах 20.
Розв’язування задач на віднімання. Розпізнавання трикутників.
|
|
|
98
|
Доповнення чисел до 10.
Узагальнена таблиця додавання
віднімання в межах 10. Розв’язування прикладів і задач.
|
|
|
99
|
Розкладання числа на
два доданка. Додавання числа частинами. Задачі на знаходження невідомого
доданка. Побудова відрізків.
|
|
|
100
|
Зменшення чисел до 10.
Віднімання числа частинами. Задачі на різницеве порівняння.
|
|
|
101
|
Додавання і віднімання
чисел частинами. Лічба в межах 20. Задачі на різницеве порівняння. Залежність
різниці від зміни зменшуваного чи від’ємника.
|
|
|
|
Нумерація чисел від 21 до 100
|
|
|
102
|
Утворення назви чисел від 21 до 39. Лічба в межах 39.
Розв’язування задач.
|
|
|
103
|
Утворення та назви
чисел від 40 до 89. Лічба в межах 89. Знаходження значень виразів, що містять
дужки.
|
|
|
104
|
Утворення і назви чисел
від 90 до 100. Лічба в межах 100. Складання виразів на дві дії за текстовою
умовою. Розв’язування задач. Побудова відрізків.
|
|
|
105
|
Лічба десятками до 100.
Утворення двоцифрових чисел з десятків і одиниць. Складання і розв’язування
задач за малюнками.
|
|
|
106
|
Рівності й нерівності,
знаки для їх запису. Порівняння чисел і виразів. Сантиметр. Дециметр. Метр.
Вимірювання метром.
|
|
|
107
|
Письмова нумерація
чисел першої сотні. Читання чисел, записаних у нумераційній таблиці.
Порівняння виразів і чисел. Знаходження значення виразів на дві дії.
Розв’язування задач.
|
|
|
108
|
Письмова нумерація
чисел. Запис чисел у нумераційній таблиці. Таблиця чисел першої сотні.
Порівняння чисел і виразів. Розв’язування задач.
|
|
|
109
|
Монети і грошові
банкноти України. Одиниці вартості. Задачі на знаходження вартості покупки.
пояснення даного розв’язання задачі. Порівняння чисел. Обчислення значень
виразів.
|
|
|
110
|
Читання, запис і
порівняння чисел. Одноцифрові та двоцифрові числа. Попереднє й наступне числа
до даного числа. Додавання і віднімання одиниці.
|
|
|
111
|
Випадки додавання і
віднімання, пов’язані з нумерацією чисел. Кути многокутника. Творча робота
над задачею.
|
|
|
112
|
Закріплення випадків
додавання і віднімання, пов’язаних із нумерацією чисел. Прямий кут. Задачі на
знаходження третього доданка.
|
|
|
113
|
Додавання й віднімання
круглих десятків. Порівняння круглих десятків. Задачі на знаходження третього
доданка.
|
|
|
114
|
Дні тижня. Доба.
Тиждень. Розв’язування вправ і задач на час.
|
|
|
115
|
Розв’язування і
порівняння задач. Доповнення рівностей. Порівняння виразу і числа.
Взаємозв’язок між числами при відніманні.
|
|
|
116
|
Одиниці вимірювання
часу. Годинник. Визначення часу за годинником. Складання і обчислення виразів
за таблицею.
|
|
|
117
|
Розрядні доданки.
Розкладання чисел на розрядні доданки. Складання і розв’язування задач за
малюнками. Многокутники.
|
|
|
|
Додавання і віднімання двоцифрових чисел без переходу через розряд
|
|
|
118
|
Додавання двоцифрових
чисел без переходу через розряд виду 34+52 (загальний випадок). Розв’язування
задач.
|
|
|
119
|
Додавання двоцифрових
чисел без переходу через розряд. Задач, які містять відношення «на… більше» (
«на… менше»). Складання і розв’язування задач за малюнками. Короткий запис
умови задачі. вимірювання сторін многокутників.
|
|
|
120
|
Застосовування
загального правила додавання двоцифрових чисел до обчислення виду 54+30,
54+3. Вимірювання й порівняння довжин відрізків. Розв’язування задач.
|
|
|
121
|
Застосування загального
правила додавання двоцифрових чисел до обчислень виду 20+47, 2+47. Порівняння
виразів. Розв’язування задачі складанням виразу.
|
|
|
122
|
Квадрат. Додавання
двоцифрових чисел без переходу через розряд виду 53+45. Застосування різних прийомів
знаходження суми двоцифрових чисел. Складання і розв’язування задач.
|
|
|
123
|
Порівняння виразу і
числа. Складання задач за поданою схемою розв’язання.
|
|
|
124
|
Віднімання двоцифрових
чисел без переходу через розряд виду 57-34 (загальний випадок). Складання і
розв’язування задач. Побудова відрізків.
|
|
|
125
|
Віднімання двоцифрових
чисел без переходу через розряд (закріплення). Розв’язування і порівняння
задач.
|
|
|
126
|
Віднімання двоцифрових
чисел виду 79-40, 79-4. Одиниці вартості (гривня, копійка). Задачі на
знаходження вартості товару.
|
|
|
127
|
Обчислення значень
виразів. Складання і розв’язування задач за таблицею. Творча робота над
задачею. Узагальнення і систематизація знань учнів.
|
|
|
|
Повторення вивченого матеріалу
|
|
|
128
|
Повторення вивченого
матеріалу. Додавання числа частинами. доповнення рівностей. Складання і
розв’язування задач.
|
|
|
129
|
Повторення вивченого
матеріалу. Віднімання числа частинами. Складання й розв’язування задач на
одну дію.
|
|
|
130
|
Повторення вивченого
матеріалу. Розкладання чисел на розрядні доданки. Порівняння виразу і числа.
Складання і розв’язування задач за малюнками.
|
|
|
131
|
Повторення вивченого
матеріалу. Додавання чисел з переходом через розряд. Розв’язування задач.
|
|
|
132
|
Повторення вивченого
матеріалу. Просторові фігури (куб, куля). Порівняння одиниць вимірювання
довжини. Складання і розв’язування задач.
|
|
|
133
|
Контрольна робота
|
|
|
134
|
Повторення вивченого
матеріалу. Порівняння виразу і числа. Розв’язування задач.
|
|
|
135
|
Повторення вивченого
матеріалу. Кругові приклади. Розпізнавання геометричних фігур.
|
|
|
136
|
Підсумковий урок за
рік.
|
|
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий