Опорна
схема конструювання уроків різних типів:
№
|
Етап уроку
|
Задачі даного етапу
|
Форма уроку
|
||||||
Урок-лекція з елементами евристичної бесіди
|
Урок розв'язування опор
них вправ
|
Урок-залік
|
Урок розв'я
зуван
ня вправ підви
щеної
склад
ності
|
Урок –змаган
ня
|
Контро
льна робота
|
Аналіз контро
льної роботи
|
|||
1
|
Організаційний етап
|
1.
Привітання, фіксація відсутніх.
2.
Перевірка підготовки учнів
до заняття.
3.
Перевірка підготовки класного приміщення до заняття.
4.
Організація уваги учнів.
|
J
|
J
|
J
|
J
|
J
|
J
|
J
|
2
|
Етап перевірки домашнього
завдання
|
1. Установити правильність, повноту
й усвідомленість виконання
д/з
більшістю учнів.
2.
Виявити прогалини у знаннях і навичках учнів, з'ясувати причини їх
виникнення.
3.
Ліквідувати знайдені в ході перевірки прогалини
|
|
J
|
J
|
J
|
J
|
|
|
3
|
Формування мети й завдань
уроку
|
Розкриття
загальної мети та
плану проведення уроку
|
J
|
J
|
J
|
J
|
J
|
J
|
J
|
4
|
Мотивація навчальної
діяльності
|
Забезпечити мотивацію навчання,
прийняття
учнями цілей уроку.
|
J
|
J
|
J
|
J
|
J
|
|
J
|
5
|
Актуалізація опорних знань,
умінь, навичок
|
Актуалізувати суб'єктний досвід
Учнів для сприйняття
навчального матеріалу.
|
J
|
J
|
J
|
J
|
|
|
J
|
6
|
Вивчення нового матеріалу:
теорія,
практика
|
Забезпечити сприйняття,
осмислення
та первинне запам'ятовування учнями матеріалу, що вивчається.
|
J
|
|
|
|
|
|
|
7
|
Первинне закріплення і
корекція
|
Забезпечити засвоєння методики відтворення вивченого матеріалу
|
J
|
J
|
|
|
|
|
|
8
|
Етап перевірки первинного розуміння
|
Установити правильність усвідомлення вивченого матеріалу.
Виявити
прогалини первинного осмислення вивченого матеріалу, неправильні уявлення учнів.
Провести
корекцію виявлених
прогалин в
усвідомленні учнями вивченого матеріалу
|
|
J
|
|
|
|
|
|
9
|
Етап узагальнення й
систематизації знань
|
Забезпечити формування цілісної системи теоретичних
знань учнів.
Забезпечити закріплення в пам'яті учнів знань та навичок, які їм необхідні для самостійної роботи над застосуванням
цих знань при розв'язуванні стандартних вправ
|
|
|
J
|
|
J
|
|
|
10
|
Етап
застосування знань і навичок в змінених ситуаціях
|
1. Забезпечити засвоєння
учнями знань і навичок.
2. Забезпечити формування в учнів умінь самостійно застосовувати знання в різноманітних
ситуаціях.
|
|
|
|
J
|
J
|
|
|
11
|
Етап контролю й самоконтролю
знань і навичок
|
1.
Виявити якість та рівень засвоєння знань і навичок учнів.
2.
Виявити недоліки в знаннях і навичках учнів.
3.
Установити причини виявлених недоліків.
4.
Забезпечити розвиток у школярів здатності до оціночних дій.
|
|
|
|
|
|
J
|
|
12
|
Етап корекції знань і навичок
|
Організувати діяльність учнів
з корекції
виявлених
недоліків, прогалин
в
знаннях і навичках у межах вивченої теми
|
|
|
|
J
|
|
|
J
|
13
|
Підсумки уроку
|
Дати
якісну оцінку навчального
заняття, роботи
класу та окремих учнів.
|
J
|
J
|
J
|
J
|
J
|
|
J
|
14
|
Домашнє завдання
|
Забезпечити розуміння учнями
цілей,
змісту й способів виконання домашнього завдання.
|
J
|
J
|
|
J
|
J
|
|
J
|
15
|
Рефлексія
|
1. Ініціювати та
інтенсифікувати
рефлексію учнів з приводу
свого
психоемоційного стану,
мотивації
своєї діяльності, поведінки й взаємодії з учителем та однокласниками на уроці.
2. Забезпечити засвоєння
учнями
принципів
саморегуляції та співробітництва.
|
J
|
J
|
J
|
J
|
J
|
J
|
J
|