среда, 18 сентября 2019 г.

Літературне читання 3 клас


ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
Літературне читання
Календарний план з складено згідно з Навчальними програмами для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою. 1 – 4 класи. К.: Видавничий дім «Освіта», - 2016 р. ( оновлені ), відповідно до наказів Міністерства освіти і науки України від 05. 08. 2016 № 948 « Про затвердження змін до навчальних програм для 1 – 4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів».

Підручник: Літературне читання: підруч. для загальноосв. навч.закл.: 3-й кл. / О. Я. Савченко – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013.


І семестр
ІІ семестр
Усього
Загальна кількість навчальних годин
48
71
119
Кількість годин на тиждень
3
4
7
Кількість  контрольних робіт
4
4
8
Читання напам’ять віршованих текстів
3
2
5
Читання напам’ять прозових текстів
-
1 уривок з казки (35-40 сл.)

Навичка читання вголос (усно)
1
1
2
Аудіювання (письмово)
1
1
2
Усний переказ прочитанного твору (усно)
1
-
1
Робота з літературним твором (письмово)
-
1
1
Кількість тематичних оцінювань
4
4
8
ЛІТЕРАТУРНЕ  ЧИТАННЯ
За підручником О.Я. Савченко
(І семестр – 3год на тиждень, ІІ семестр – 4 год на тиждень)
Тема
Дата
Примітки

Цікава книга природи
1
Знайомство з підручником. Вступ. «Цікава книга природи». Напорозічарівницяосінь. «Перший подихосені» (за А. Волковою)


2
Листки тендітні та сумні летять, кружляючи крилато.
К. Перелісна «Осінні танці».


3
Осінь, ось вона, осінь! Л. Костенко «Вже брами літа замикає осінь» «Шипшина важко віддає плоди». (напам’ять),


4
Де лісова гілка — там і білка. М. Сингаївський «Осіння гра».


5
Ми кожну річку і горбок від лиха зберегти повинні. Г. Черінь. «Чи ми з природою єдині».  В.Сухомлинський «Соромно перед соловейком»


6
Позакласне читання №1. Усе моє, все зветься Україна.


7
Як же гарно, чудово, привітно, ніби вказці, в осінньомулісі. О. Донченко «Лісовою стежкою»


8
Образи природни хявищ.  «Листопад — ворота зими» За Алевтиною Волковою. Навчальне аудіювання.


9
Узагальнення та систематизація знань за розділом «Цікава книга природи»

Тема 1
Від слова – до книги
10
Вступ до розділу «Від слова — до книги». Мова-дивний скарб «Наша мова»(за А. Коваль)


11
Мова-дивний скарб. «Наша мова» (за А. Коваль)(продовження)


12
Позакласнечитання №2. Усе моє, все зветься Україна (продовження)


13
Мова барвиста, мова багата.Д. Білоус «Кожну літеру ціни»
І. Січовик «Мова»


14
Привчайтеся працювати зі словниками. О.Савченко«Привчайтеся працювати із словниками».


15
Мова — безцінний скарб.Д.Білоус «Дивне розмаїття». Нузет Умеров «Диктант».


16
Вступ до теми «Похвала книгам!». «Як з’явилася друкована книга» (за В. Дацкевичем) .


17
«Як зявилася друкована книга?» За В.Дацкевичем (продовження). Контрольна робота № 1. Аудіювання


18
Позакласне читання №3. Від знаків до книжки.


19
Книги в Київській Русі. «Як жила книга за часів Київської Русі» (за О.Єфімовим)


20
Перший український майстер книгодрукування. «Друкар книг, перед тим небачених»(за О. Єфімовим)


21
Сонце — джерело світла, а книга — знань. Д.Павличко«Соняшник». Прислів’я. Цікаво знати!


22
Книга дітей до себе манить. Л. Повх «У бібліотеці» Будь допитливим. Олександра Савченко «Чи любиш ти читати журнали?»


23
Контрольна робота №2. Навичка читання мовчки (письмово)


24
Аналіз контрольної роботи. Місто твоїх друзів  «Бібліотека — затишний дім для зустрічі читача з книгою»  (за матеріалами Державної бібліотеки України для дітей)


25
Позакласнечитання №4. Я хочу все на сіві знати.


26
Узагальнення та систематизація знань за розділом  «Від слова до книги». Бліц-турнір «Чи уважно ти читав

Тема 2

З чистого джерела народної творчості

Чарівні казки
27
Вступ до розділу «З чистого джерела народної творчості». Українська народна казка«Кирило Кожум’яка»


28
Українська народна казка«Кирило Кожум’яка» (продовження)


29
Дивовижні перетворення.«Кривенька качечка» (українська народна казка).Контрольна робота №3. Усний переказ прочитаного твору (усно)


30
Народні пісні. Українська народна пісня«Два півники»
Контрольна робота №3. Усний переказ прочитаного твору (усно)


31
Позакласнечитання №5. Я хочу все на світі знати.


32
Народні пісні. Жартівлива народна пісня«Грицю,Грицю». (напамять). «Пісенька житнього віночка»


33
Народ скаже, як зав’яже. Прислівя. Приказки.


34
Скоромовки. Загадки.Мирилки.«Вишеньки» (напам’ять).


35
Узагальнення і систематизація знань учнів за темою «З джерела народної творчості».

Тема 3



Літературні казкий п’єса -казка. 
36
Вступ до розділу «Літературні казки й п’єса-казка». Валентин Бичко «Казка-вигадка». Анатолій Дімаров «Для чого людині серце»


37
Позакласне читання №6. Я хочу все на світі знати (продовження)


38
Яка совість, така й честь. Вадим Скомаровський «Чому в морі вода солона?»


39
Позитивні та негативні персонажі.  Юрій Ярмиш «Місто дружних майстрів».


40
Позитивні та негативні персонажі. Юрій Ярмиш «Місто дружних майстрів»  ( Продовження роботи над текстом. Складання плану казки; переказказки за планом)


41
Несмійся з другого, щоб тобі не було того. Всеволод Нестайко «Суд у цирку»


42
Несмійся з другого, щоб тобі не було того.Всеволод Нестайко «Суд у цирку»


43
Позакласне читання №7. У світі пригод. Дитячі детективи.


44
Поняття «п’єса-казка», «діалог»,  «монолог». Олександр Олесь «Бабусина пригода»
Контрольна робота №4. Навичка читання вголос (усно)


45
Не гостри зубів на чуже. Олександр Олесь «Бабусина пригода» (продовження)
Контрольна робота №4. Навичка читання вголос (усно)


46
Ми в театрі. Наталя Забіла «У дитячому театрі»


47
Узагальнення та систематизація знань за розділом  “Літературні казки”. Вікторина “Чи уважно ти читав?



Байки
48
Вступ до розділу «Байки». Що таке байка,і хто такий байкар?  Життєвий і творчий шлях Л.Глібова.  Леонід  Глібов «Лебідь, Щука і Рак»(напам’ять) 


49
Позакласне читання №8.  З життя видатних дітей.


50
Л.Глібов «Коник-стрибунець»


51
 Не смійся з другого, щоб тобі не було того. Леонід Глібов «Чиж та Голуб»


52
Узагальнення і систематизація знань учнів за темою «Байки»

Тема 4

Світ дитинства у поезії і прозі

53
Вступ до розділу «Світ дитинства у поезії і прозі». Життя і творчість Лесі Українки. «Як дитиною, бувало…»,«Мамо, іде вже зима…»


54
Життя і творчість Лесі Українки. Леся Українка «Мамо, іде вже зима…»,


55
Позакласне читання №9. Від щирого слова, доброї справи світ радіє.


56
Серцем розуміти картини природи. Життя і творчість Олександра  Олеся. «Згадую: так я в дитинстві любив …», «Серед краси»


57
Життєвий і творчий шлях Д.Павличка. Сила уяви. Дмитро Павличко «Мрія!»,«Гном». Контрольна робота №5. Аудіювання.


58
Життєвий і творчий шлях  Грицька Бойка. «Як невдаха виступав», «Сашко».


59
Веселинки, скоромовки. Грицько Бойко  «Чому Тимко подряпаний».


60
Особливий і неповторний світ віршів Анатолія Качана. Життєвий і творчий шлях А.Качана. Анатолій Качан «Дівчинка і море».


61
Позакласне читання №10. Від щирого слова, доброї справи світ радіє (продовження).


62
Життєвий і творчий шлях А. Качана. Анатолій Качан «Біля тихого Дунаю»


63
Життєвий і творчий шлях С.Жупанина. Степан Жупанин«Оленчині вишивки» (напам’ять). «Сім вітрів».


64
Головна думка твору. Людина красна не словами, а добрими ділами. Василь Сухомлинський«Красиві слова і красиве діло».


65
Приятеля легше знайти,ніж зберегти. Василь Сухомлинський«Кінь утік».


66
Смішне і повчальне – поряд.  О.Буцень «Наше відкриття»


67
Смішне і повчальне – поряд. О.Буцень «Наше відкриття» (продовження)


68
Позакласне читання №11. Читаємо повісті-казки українських письменників


69
Контрольна робота №6. Навичка читання мовчки (письмово)


70
Аналіз контрольної роботи. Життєвий і творчий шлях Я.Стельмаха. Літні пригоди. Я.Стельмах«Ловись ,рибко!»


71
Літні пригоди. Я.Стельмах «Ловись ,рибко!»  (продовження)


72
Літні пригоди. Я.Стельмах «Ловись ,рибко!». Робота з текстом


73
Узагальнення та систематизація знань за розділом “Світ дитинства у поезії і прозі”

Тема 5

Тарас Шевченко: сторінки життя і творчості
74
Вступ до розділу . Дитинство Тараса Шевченка.  Антін Лотоцький «Малий Тарас чумакує»


75
Позакласне читання №12 Читаємо повісті-казки українських письменників (продовження).


76
Тяжко-важко в світі жити сироті без роду. Оксана Іваненко«Тарас у наймах”


77
Шевченкове слово. Тарас Шевченко«Село! І серце одпочине...»,


78
Шевченкове слово. Тарас Шевченко «І досі сниться: під горою»


79
Пейзажна лірика .  Т Шевченко. «Тече вода із-за гаю» (напам’ять)


80
Головна думка твору . В.Сухомлинський «Сонце заходить».


81
Узагальнення та систематизація знань за розділом.  Перевір свої досягнення.



Із скарбниці казкарів світу
82
Вступ до розділу «Із скарбниці казкарів світу». Життєвий і творчий шлях братів  Грімм  Брати Якоб і Вільгельм Грімм «Шипшинка» (скорочено).(напам’ять уривок )


83
Брати Якоб і Вільгельм Грімм «Шипшинка» (продовження)


84
Брати Якоб і Вільгельм Грімм «Шипшинка» (продовження).


85
Позакласне читання №13. У світі фантастики.


86
Весела дерев’яна лялька ,  яку знає весь світ. Карло Коллоді«Пригоди Піноккіо»


87
Пригоди дерев’яного чоловічка Карло  Коллоді «Пригоди Піноккіо».


88
Чудеса поруч. АстрідЛіндгрен «Про Карлсона, що живе на даху»


89
Чудеса поруч. АстрідЛіндгрен «Про Карлсона, що живе на даху»


90
Контрольна робота №7. Робота з літературним твором (письмово)


91
Позакласне читання №14. Розповіді про здібності й таємниці братів наштх менших.


92
Узагальнення  знань за розділом  «Із скарбниці казкарів світу»

Тема 6


Прийди, весно, з радістю!
93
Вступ до розділу «Прийди, весно, з радістю!», «Благослови, мати, весну зустрічати» (за  Василем Скуратівським)


94
 Казка живої природи. Тамара Коломієць «Березень».


95
Несуть птахи весну.  Михайло Стельмах «Гуси-лебеді летять».
Д.Павличко «Птиця»


96
Прокинулись луки, ліси і поля. Валентина  Ткаченко «Квітень». Стародавні назви місяця квітня


97
Позакласне читання №15.
Розповіді про здібності й таємниці братів наштх менших (продовження)


98
Прокинулись луки, ліси і поля. Андрій М’ястківський «Розмова з одудом».Леся Українка «Уже весняне сонце припікає»


99
Життєвий і творчий шлях М.Сингаївського.Микола Сингаївський «Вийшов травень з лісу»


100
Життєвий і творчий шлях Миколи Сингаївського. Микола Сингаївський «На врожай».


101
Марія  Познанська «Співай, соловейку!»
Контрольна робота №8. Навичка читання вголос (усно)


102
За Борисом Комаром  “Як співає соловейко?”
Контрольна робота №8. Навичка читання вголос (усно)


103
Позакласне читання №16  Іскорки сміху – читачам на втіху.


104
Узагальнення та систематизація знань за розділом «Прийди, весно, з радістю!». Вікторина « Чи уважно ти читав?»

Тема 7

Візьму перо і спробую...
105
Вступ до розділу «Візьму перо і спробую». Анатолій Костецький «Імена».


106
Анатолій Костецький «Дивна звичка»


107
Чи легко стати поетом? Микола Носов «Як Незнайко складав вірші»


108
Чи легко стати поетом? Микола Носов «Як Незнайко складав вірші» (продовження)


109
Іван Світличний «Слухала Лисичка Солов’я».АндрійМ’ястківський «Біла хмарка, біла».


110
Розповідь за картиною О.Камінської “Моя сестричка”


111
Умій у звичайному побачити незвичайне. Тамара Коломієць «Чоловічки». Леся  Мовчун «Загадки-добавлянки». Наталія Хаткіна «Веселі римки».


112
Позакласне читання №17. Дружити треба вміти.


113
В.Сухомлинський «Сергійкова квітка»


114
Сила уяви. Галина Кирпа «Чого я другу не сказав?»


115
Розповідь за картиною М.Тинченко “Я хотіла побудувати місто”


116
Народження краси.  В.Сухомлинський «Що таке школа під голубим небом?» В.Сухомлинський «Флейта і вітер»,


117
Народження краси. А. Григорук «Сопілонька з калиноньки, ясенове денце»


118
Узагальнення та систематизація знань за розділом «Візьму перо і спробую...». Вікторина « Чи уважно ти читав?»

Тема 8
119
Підсумковий урок за рік









вторник, 10 сентября 2019 г.

Календар знаменних і пам`ятних дат на 2019-2020 н.р.

















ПОЧЕМУ СОВРЕМЕННЫЕ ДЕТИ НЕ УМЕЮТ УЧИТЬСЯ, НЕ УМЕЮТ ЖДАТЬ И С ТРУДОМ ПЕРЕНОСЯТ СКУКУ

ПОЧЕМУ СОВРЕМЕННЫЕ ДЕТИ НЕ УМЕЮТ УЧИТЬСЯ, НЕ УМЕЮТ ЖДАТЬ И С ТРУДОМ ПЕРЕНОСЯТ СКУКУ

Я эрготерапевт с многолетним опытом работы с детьми, родителями и преподавателями. Я считаю, что наши дети становятся все хуже во многих аспектах.

Я слышу одно и то же от каждого учителя, которого встречаю. Как профессиональный терапевт я вижу снижение социальной, эмоциональной и академической активности у современных детей и в то же время – резкое увеличение числа детей с пониженной обучаемостью и другими нарушениями.

Как мы знаем, наш мозг податлив. Благодаря окружающей среде мы можем сделать наш мозг «сильнее» или «слабее». Я искренне верю, что, несмотря на все наши лучшие побуждения, мы, к сожалению, развиваем мозг наших детей в неверном направлении.

И вот почему:

🛑1. Дети получают все, что хотят и когда хотят.
«Я голоден!» – «Через секунду я куплю что-нибудь перекусить». «Я хочу пить». – «Вот автомат с напитками». «Мне скучно!» – «Возьми мой телефон».

Способность отложить удовлетворение своих потребностей – это один из ключевых факторов будущего успеха. Мы хотим сделать наших детей счастливыми, но, к сожалению, мы делаем их счастливыми только в настоящий момент и несчастными – в долгосрочной перспективе.

Умение отложить удовлетворение своих потребностей означает способность функционировать в состоянии стресса.
Наши дети постепенно становятся менее подготовленными к борьбе даже с незначительными стрессовыми ситуациями, что в итоге становится огромным препятствием для их успеха в жизни.

Мы часто видим неспособность детей отложить удовлетворение своих желаний в классе, торговых центрах, ресторанах и магазинах игрушек, когда ребенок слышит «Нет», потому что родители научили его мозг немедленно получать все то, что он хочет.

🛑2. Ограниченное социальное взаимодействие.

У нас много дел, поэтому мы даем нашим детям гаджеты, чтобы они тоже были заняты. Раньше дети играли на улице, где в экстремальных условиях развивали свои социальные навыки. К сожалению, гаджеты заменили детям прогулки на открытом воздухе. К тому же технологии сделали родителей менее доступными для взаимодействия с детьми.
Телефон, который «сидит» с ребенком вместо нас, не научит его общаться. У большинства успешных людей развиты социальные навыки. Это приоритет!
Мозг подобен мышцам, которые обучаются и тренируются. Если вы хотите, чтобы ваш ребенок мог ездить на велосипеде, вы учите его кататься. Если вы хотите, чтобы ребенок мог ждать, его надо научить терпению. Если вы хотите, чтобы ребенок мог общаться, необходимо социализировать его. То же самое относится ко всем другим навыкам. Нет никакой разницы!
🛑3. Бесконечное веселье
Мы создали для наших детей искусственный мир. В нем нет скуки. Как только ребенок затихает, мы бежим развлекать его снова, потому что иначе нам кажется, что мы не выполняем свой родительский долг.
Мы живем в двух разных мирах: они в своем «мире веселья», а мы в другом, «мире работы».
Почему дети не помогают нам на кухне или в прачечной? Почему они не убирают свои игрушки?
Это простая монотонная работа, которая тренирует мозг функционировать во время выполнения скучных обязанностей. Это та же самая «мышца», которая требуется для обучения в школе.
Когда дети приходят в школу и наступает время для письма, они отвечают: «Я не могу, это слишком сложно, слишком скучно». Почему? Потому что работоспособная «мышца» не тренируется бесконечным весельем. Она тренируется только во время работы.
🛑4. Технологии
Гаджеты стали бесплатными няньками для наших детей, но за эту помощь нужно платить. Мы расплачиваемся нервной системой наших детей, их вниманием и способностью отложить удовлетворение своих желаний.
Повседневная жизнь по сравнению с виртуальной реальностью скучна.
Когда дети приходят в класс, они сталкиваются с голосами людей и адекватной визуальной стимуляцией в противовес графическим взрывам и спецэффектам, которые они привыкли видеть на экранах.
После часов виртуальной реальности детям все сложнее обрабатывать информацию в классе, потому что они привыкли к высокому уровню стимуляции, который предоставляют видеоигры. Дети не способны обработать информацию с более низким уровнем стимуляции, и это негативно влияет на их способность решать академические задачи.
Технологии также эмоционально отдаляют нас от наших детей и наших семей. Эмоциональная доступность родителей – это основное питательное вещество для детского мозга. К сожалению, мы постепенно лишаем наших детей этого.
🛑5. Дети правят миром
«Мой сын не любит овощи». «Ей не нравится рано ложиться спать». «Он не любит завтракать». «Она не любит игрушки, но хорошо разбирается в планшете». «Он не хочет одеваться сам». «Она ленится есть сама».
Это то, что я постоянно слышу от родителей. С каких пор дети диктуют нам, как их воспитывать? Если предоставить это им, все, что они будут делать – есть макароны с сыром и пирожные, смотреть телевизор, играть на планшете и никогда не будут ложиться спать.
Как мы помогаем нашим детям, если даем им то, что они хотят, а не то, что хорошо для них? Без правильного питания и полноценного ночного сна наши дети приходят в школу раздраженными, тревожными и невнимательными. Кроме того, мы отправляем им неправильное послание.
Они учатся, что могут делать все, что хотят, и не делать того, что не хотят. У них нет понятия – «надо делать».
К сожалению, чтобы достичь наших целей в жизни, нам часто надо делать то, что необходимо, а не то, что хочется.
Если ребенок хочет стать студентом, ему необходимо учиться. Если он хочет быть футболистом, необходимо тренироваться каждый день.
Наши дети знают, чего хотят, но им тяжело делать то, что необходимо для достижения этой цели. Это приводит к недостижимым целям и оставляет детей разочарованными.
Тренируйте их мозг!
Вы можете тренировать мозг ребенка и изменить его жизнь так, что он будет успешен в социальной, эмоциональной и академической сфере.
Вот как:
1. Не бойтесь устанавливать рамки
Дети нуждаются в них, чтобы вырасти счастливыми и здоровыми.
– Составьте расписание приема пищи, времени сна и времени для гаджетов.
– Думайте о том, что хорошо для детей, а не о том, чего они хотят или не хотят. Позже они скажут вам спасибо за это.
– Воспитание – тяжелая работа. Вы должны быть креативным, чтобы заставить их делать то, что хорошо для них, хотя большую часть времени это будет полная противоположность тому, чего им хочется.
– Детям нужны завтрак и питательная пища. Им необходимо гулять на улице и ложиться спать вовремя, чтобы на следующий день прийти в школу готовыми учиться.
– Превратите то, что им не нравится делать, в веселье, в эмоционально-стимулирующую игру.
2. Ограничьте доступ к гаджетам и восстановите эмоциональную близость с детьми
– Подарите им цветы, улыбнитесь, защекочите их, положите записку в рюкзак или под подушку, удивите, вытащив на обед из школы, танцуйте вместе, ползайте вместе, бейтесь на подушках.
– Устраивайте семейные ужины, играйте в настольные игры, отправляйтесь на прогулку вместе на велосипедах и гуляйте с фонариком вечером.
3. Научите их ждать!
– Скучать – нормально, это первый шаг к творчеству.
– Постепенно увеличивайте время ожидания между «я хочу» и «я получаю».
– Старайтесь не использовать гаджеты в машине и ресторанах и научите детей ждать, беседуя или играя.
– Ограничьте постоянные перекусы.
4. Научите своего ребенка выполнять монотонную работу с раннего возраста, поскольку это основа для будущей работоспособности
– Складывать одежду, убирать игрушки, вешать одежду, распаковывать продукты, заправлять кровать.
– Будьте креативными. Сделайте эти обязанности веселыми, чтобы мозг ассоциировал их с чем-то позитивным.
5. Научите их социальным навыкам
Научите делиться, уметь проигрывать и выигрывать, хвалить других, говорить «спасибо» и «пожалуйста».
Исходя из моего опыта работы терапевтом, могу сказать, что дети меняются в тот момент, когда родители меняют свои подходы к воспитанию. Помогите своим детям добиться успеха в жизни путем обучения и тренировки их мозга, пока не стало поздно.
Автор: Victoria Prooday
Источник https://yourot.com/…/why-our-children-are-so-bored-at-schoo…
Перевод Анна Резникова https://www.pravmir.ru
Иллюстрация Shiori Matsumoto