ПОЯСНЮВАЛЬНА
ЗАПИСКА
Літературне
читання
Календарний
план з складено згідно з Навчальними програмами для загальноосвітніх навчальних
закладів із навчанням українською мовою. 1 – 4 класи. К.: Видавничий дім
«Освіта», - 2016 р. ( оновлені ), відповідно до наказів
Міністерства освіти і науки України від 05. 08. 2016 № 948 « Про затвердження
змін до навчальних програм для 1 – 4-х класів загальноосвітніх навчальних
закладів».
Підручник: Літературне читання: підруч. для загальноосв. навч.закл.: 3-й кл. /
О. Я. Савченко – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013.
|
І семестр
|
ІІ семестр
|
Усього
|
Загальна кількість навчальних
годин
|
48
|
71
|
119
|
Кількість годин на тиждень
|
3
|
4
|
7
|
Кількість контрольних робіт
|
4
|
4
|
8
|
Читання напам’ять
віршованих текстів
|
3
|
2
|
5
|
Читання напам’ять прозових текстів
|
-
|
1 уривок з казки (35-40 сл.)
|
|
Навичка
читання вголос (усно)
|
1
|
1
|
2
|
Аудіювання
(письмово)
|
1
|
1
|
2
|
Усний переказ
прочитанного твору (усно)
|
1
|
-
|
1
|
Робота з
літературним твором (письмово)
|
-
|
1
|
1
|
Кількість тематичних оцінювань
|
4
|
4
|
8
|
ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ
За підручником О.Я.
Савченко
(І семестр – 3год на
тиждень, ІІ семестр – 4 год на тиждень)
№
|
Тема
|
Дата
|
Примітки
|
|||
Цікава книга природи
|
||||||
1
|
Знайомство з підручником.
Вступ. «Цікава книга природи». Напорозічарівницяосінь. «Перший подихосені» (за А. Волковою)
|
|
|
|||
2
|
Листки тендітні та сумні летять,
кружляючи крилато.
К. Перелісна
«Осінні танці».
|
|
|
|||
3
|
Осінь, ось вона, осінь! Л. Костенко «Вже брами літа замикає осінь»
«Шипшина важко віддає плоди». (напам’ять),
|
|
|
|||
4
|
Де лісова гілка — там і
білка. М. Сингаївський «Осіння гра».
|
|
|
|||
5
|
Ми кожну річку і горбок
від лиха зберегти повинні. Г. Черінь. «Чи ми з природою єдині». В.Сухомлинський
«Соромно перед соловейком»
|
|
|
|||
6
|
Позакласне читання №1. Усе моє, все зветься Україна.
|
|
|
|||
7
|
Як же гарно, чудово,
привітно, ніби вказці, в осінньомулісі. О.
Донченко «Лісовою стежкою»
|
|
|
|||
8
|
Образи природни хявищ. «Листопад — ворота зими» За Алевтиною
Волковою. Навчальне аудіювання.
|
|
|
|||
9
|
Узагальнення
та систематизація знань за розділом
«Цікава книга природи»
|
|
Тема 1
|
|||
Від слова – до книги
|
||||||
10
|
Вступ до розділу «Від
слова — до книги». Мова-дивний скарб «Наша
мова»(за А. Коваль)
|
|
|
|||
11
|
Мова-дивний скарб. «Наша мова» (за А. Коваль)(продовження)
|
|
|
|||
12
|
Позакласнечитання
№2. Усе моє, все зветься Україна
(продовження)
|
|
|
|||
13
|
Мова барвиста, мова багата.Д. Білоус «Кожну літеру ціни»
І.
Січовик «Мова»
|
|
|
|||
14
|
Привчайтеся працювати зі
словниками. О.Савченко«Привчайтеся працювати
із словниками».
|
|
|
|||
15
|
Мова — безцінний скарб.Д.Білоус «Дивне розмаїття». Нузет Умеров «Диктант».
|
|
|
|||
16
|
Вступ до теми «Похвала
книгам!». «Як з’явилася друкована
книга» (за В. Дацкевичем) .
|
|
|
|||
17
|
«Як з’явилася друкована книга?» За В.Дацкевичем
(продовження). Контрольна робота № 1.
Аудіювання
|
|
|
|||
18
|
Позакласне читання №3. Від знаків до
книжки.
|
|
|
|||
19
|
Книги в Київській Русі. «Як жила книга за часів Київської Русі» (за О.Єфімовим)
|
|
|
|||
20
|
Перший український майстер книгодрукування.
«Друкар книг, перед тим небачених»(за О. Єфімовим)
|
|
|
|||
21
|
Сонце — джерело світла, а книга — знань. Д.Павличко«Соняшник». Прислів’я. Цікаво знати!
|
|
|
|||
22
|
Книга дітей до себе манить. Л. Повх «У бібліотеці» Будь допитливим. Олександра Савченко «Чи любиш ти читати журнали?»
|
|
|
|||
23
|
Контрольна робота №2. Навичка читання
мовчки (письмово)
|
|
|
|||
24
|
Аналіз
контрольної роботи. Місто твоїх друзів
«Бібліотека — затишний дім для
зустрічі читача з книгою» (за
матеріалами Державної бібліотеки України для дітей)
|
|
|
|||
25
|
Позакласнечитання
№4. Я хочу все на
сіві знати.
|
|
|
|||
26
|
Узагальнення
та систематизація знань за розділом «Від слова до книги». Бліц-турнір
«Чи уважно ти читав?»
|
|
Тема 2
|
|||
З чистого джерела народної творчості
Чарівні казки
|
||||||
27
|
Вступ до розділу «З
чистого джерела народної творчості». Українська
народна казка«Кирило Кожум’яка»
|
|
|
|||
28
|
Українська
народна казка«Кирило Кожум’яка» (продовження)
|
|
|
|||
29
|
Дивовижні перетворення.«Кривенька качечка» (українська народна казка).Контрольна
робота №3. Усний переказ прочитаного твору (усно)
|
|
|
|||
30
|
Народні пісні. Українська народна пісня«Два півники»
Контрольна робота №3. Усний переказ
прочитаного твору (усно)
|
|
|
|||
31
|
Позакласнечитання
№5. Я хочу все на
світі знати.
|
|
|
|||
32
|
Народні пісні. Жартівлива народна пісня«Грицю,Грицю». (напам’ять).
«Пісенька житнього віночка»
|
|
|
|||
33
|
Народ скаже, як зав’яже. Прислів’я. Приказки.
|
|
|
|||
34
|
Скоромовки.
Загадки.Мирилки.«Вишеньки» (напам’ять).
|
|
|
|||
35
|
Узагальнення і
систематизація знань учнів за темою «З джерела народної творчості».
|
|
Тема 3
|
|||
Літературні казкий
п’єса -казка.
|
||||||
36
|
Вступ до розділу
«Літературні казки й п’єса-казка». Валентин Бичко «Казка-вигадка». Анатолій Дімаров «Для чого людині серце»
|
|
|
|||
37
|
Позакласне читання №6. Я хочу все на
світі знати (продовження)
|
|
|
|||
38
|
Яка совість, така й
честь. Вадим Скомаровський «Чому в морі вода солона?»
|
|
|
|||
39
|
Позитивні та негативні персонажі. Юрій Ярмиш «Місто дружних майстрів».
|
|
|
|||
40
|
Позитивні та негативні персонажі. Юрій Ярмиш
«Місто дружних майстрів» ( Продовження роботи над текстом. Складання плану казки; переказказки за планом)
|
|
|
|||
41
|
Несмійся з другого, щоб тобі не було того. Всеволод
Нестайко «Суд у цирку»
|
|
|
|||
42
|
Несмійся з другого, щоб тобі не було того.Всеволод
Нестайко «Суд у цирку»
|
|
|
|||
43
|
Позакласне читання №7. У світі пригод.
Дитячі детективи.
|
|
|
|||
44
|
Поняття «п’єса-казка», «діалог», «монолог». Олександр Олесь «Бабусина пригода»
Контрольна робота №4. Навичка читання
вголос (усно)
|
|
|
|||
45
|
Не
гостри зубів на чуже. Олександр Олесь
«Бабусина пригода» (продовження)
Контрольна робота №4. Навичка читання
вголос (усно)
|
|
|
|||
46
|
Ми в
театрі. Наталя Забіла «У дитячому
театрі»
|
|
|
|||
47
|
Узагальнення
та систематизація знань за розділом
“Літературні казки”. Вікторина “Чи уважно ти читав?
|
|
|
|||
Байки
|
||||||
48
|
Вступ до розділу «Байки». Що таке байка,і хто такий
байкар? Життєвий і творчий шлях
Л.Глібова. Леонід
Глібов «Лебідь, Щука і
Рак»(напам’ять)
|
|
|
|||
49
|
Позакласне
читання №8. З життя видатних дітей.
|
|
|
|||
50
|
Л.Глібов «Коник-стрибунець»
|
|
|
|||
51
|
Не смійся з
другого, щоб тобі не було того. Леонід
Глібов «Чиж та Голуб»
|
|
|
|||
52
|
Узагальнення і
систематизація знань учнів за
темою «Байки»
|
|
Тема 4
|
|||
Світ дитинства
у поезії і прозі
|
||||||
53
|
Вступ
до розділу «Світ дитинства у поезії і прозі». Життя і творчість Лесі Українки. «Як дитиною, бувало…»,«Мамо, іде вже
зима…»
|
|
|
|||
54
|
Життя
і творчість Лесі Українки. Леся
Українка «Мамо, іде вже зима…»,
|
|
|
|||
55
|
Позакласне
читання №9. Від щирого
слова, доброї справи світ радіє.
|
|
|
|||
56
|
Серцем
розуміти картини природи. Життя і творчість Олександра Олеся. «Згадую:
так я в дитинстві любив …», «Серед краси»
|
|
|
|||
57
|
Життєвий
і творчий шлях Д.Павличка. Сила уяви. Дмитро
Павличко «Мрія!»,«Гном».
Контрольна робота №5. Аудіювання.
|
|
|
|||
58
|
Життєвий
і творчий шлях Грицька Бойка. «Як невдаха виступав», «Сашко».
|
|
|
|||
59
|
Веселинки,
скоромовки. Грицько Бойко «Чому Тимко подряпаний».
|
|
|
|||
60
|
Особливий
і неповторний світ віршів Анатолія Качана. Життєвий і творчий шлях А.Качана. Анатолій Качан «Дівчинка і море».
|
|
|
|||
61
|
Позакласне
читання №10. Від щирого
слова, доброї справи світ радіє (продовження).
|
|
|
|||
62
|
Життєвий
і творчий шлях А. Качана. Анатолій Качан
«Біля тихого Дунаю»
|
|
|
|||
63
|
Життєвий
і творчий шлях С.Жупанина. Степан Жупанин«Оленчині
вишивки» (напам’ять). «Сім
вітрів».
|
|
|
|||
64
|
Головна
думка твору. Людина красна не словами, а добрими ділами. Василь Сухомлинський«Красиві слова і красиве діло».
|
|
|
|||
65
|
Приятеля
легше знайти,ніж зберегти. Василь
Сухомлинський«Кінь утік».
|
|
|
|||
66
|
Смішне
і повчальне – поряд. О.Буцень «Наше відкриття»
|
|
|
|||
67
|
Смішне
і повчальне – поряд. О.Буцень «Наше
відкриття» (продовження)
|
|
|
|||
68
|
Позакласне
читання №11. Читаємо
повісті-казки українських письменників
|
|
|
|||
69
|
Контрольна робота №6. Навичка читання
мовчки (письмово)
|
|
|
|||
70
|
Аналіз
контрольної роботи. Життєвий і творчий шлях Я.Стельмаха. Літні пригоди. Я.Стельмах«Ловись ,рибко!»
|
|
|
|||
71
|
Літні
пригоди. Я.Стельмах «Ловись ,рибко!» (продовження)
|
|
|
|||
72
|
Літні
пригоди. Я.Стельмах «Ловись ,рибко!». Робота
з текстом
|
|
|
|||
73
|
Узагальнення
та систематизація знань за розділом “Світ дитинства у поезії і прозі”
|
|
Тема 5
|
|||
Тарас
Шевченко: сторінки життя і творчості
|
||||||
74
|
Вступ
до розділу . Дитинство Тараса Шевченка. Антін Лотоцький «Малий Тарас чумакує»
|
|
|
|||
75
|
Позакласне читання
№12 Читаємо
повісті-казки українських письменників (продовження).
|
|
|
|||
76
|
Тяжко-важко
в світі жити сироті без роду. Оксана
Іваненко«Тарас у наймах”
|
|
|
|||
77
|
Шевченкове
слово. Тарас Шевченко«Село! І серце
одпочине...»,
|
|
|
|||
78
|
Шевченкове
слово. Тарас Шевченко «І досі
сниться: під горою»
|
|
|
|||
79
|
Пейзажна
лірика . Т Шевченко. «Тече вода із-за гаю» (напам’ять)
|
|
|
|||
80
|
Головна
думка твору . В.Сухомлинський «Сонце
заходить».
|
|
|
|||
81
|
Узагальнення
та систематизація знань за розділом. Перевір свої досягнення.
|
|
|
|||
Із
скарбниці казкарів світу
|
||||||
82
|
Вступ
до розділу «Із скарбниці казкарів світу». Життєвий і творчий шлях братів Грімм
Брати Якоб і Вільгельм Грімм
«Шипшинка» (скорочено).(напам’ять уривок )
|
|
|
|||
83
|
Брати
Якоб і Вільгельм Грімм «Шипшинка» (продовження)
|
|
|
|||
84
|
Брати
Якоб і Вільгельм Грімм «Шипшинка»
(продовження).
|
|
|
|||
85
|
Позакласне
читання №13.
У
світі фантастики.
|
|
|
|||
86
|
Весела
дерев’яна лялька , яку знає весь світ.
Карло Коллоді«Пригоди Піноккіо»
|
|
|
|||
87
|
Пригоди
дерев’яного чоловічка Карло Коллоді «Пригоди Піноккіо».
|
|
|
|||
88
|
Чудеса
поруч. АстрідЛіндгрен «Про Карлсона, що
живе на даху»
|
|
|
|||
89
|
Чудеса
поруч. АстрідЛіндгрен «Про Карлсона, що
живе на даху»
|
|
|
|||
90
|
Контрольна робота №7. Робота з
літературним твором (письмово)
|
|
|
|||
91
|
Позакласне
читання №14. Розповіді про
здібності й таємниці братів наштх менших.
|
|
|
|||
92
|
Узагальнення знань за розділом «Із скарбниці казкарів світу»
|
|
Тема 6
|
|||
Прийди,
весно, з радістю!
|
||||||
93
|
Вступ
до розділу «Прийди, весно, з радістю!», «Благослови,
мати, весну зустрічати» (за Василем
Скуратівським)
|
|
|
|||
94
|
Казка живої природи. Тамара Коломієць «Березень».
|
|
|
|||
95
|
Несуть
птахи весну. Михайло Стельмах «Гуси-лебеді летять».
Д.Павличко «Птиця»
|
|
|
|||
96
|
Прокинулись
луки, ліси і поля. Валентина Ткаченко «Квітень». Стародавні назви місяця
квітня
|
|
|
|||
97
|
Позакласне
читання №15.
Розповіді про здібності й таємниці братів наштх менших
(продовження)
|
|
|
|||
98
|
Прокинулись луки, ліси і поля. Андрій М’ястківський
«Розмова з одудом».Леся Українка «Уже весняне сонце припікає»
|
|
|
|||
99
|
Життєвий і творчий шлях М.Сингаївського.Микола Сингаївський «Вийшов травень з
лісу»
|
|
|
|||
100
|
Життєвий і творчий шлях Миколи Сингаївського. Микола
Сингаївський «На врожай».
|
|
|
|||
101
|
Марія Познанська «Співай, соловейку!»
Контрольна
робота №8. Навичка читання вголос (усно)
|
|
|
|||
102
|
За Борисом Комаром
“Як співає соловейко?”
Контрольна
робота №8. Навичка читання вголос (усно)
|
|
|
|||
103
|
Позакласне
читання №16 Іскорки сміху – читачам на втіху.
|
|
|
|||
104
|
Узагальнення
та систематизація знань за розділом «Прийди, весно, з радістю!». Вікторина «
Чи уважно ти читав?»
|
|
Тема 7
|
|||
Візьму
перо і спробую...
|
||||||
105
|
Вступ
до розділу «Візьму перо і спробую».
Анатолій Костецький «Імена».
|
|
|
|||
106
|
Анатолій Костецький «Дивна звичка»
|
|
|
|||
107
|
Чи
легко стати поетом? Микола Носов «Як
Незнайко складав вірші»
|
|
|
|||
108
|
Чи
легко стати поетом? Микола Носов «Як
Незнайко складав вірші» (продовження)
|
|
|
|||
109
|
Іван
Світличний «Слухала Лисичка Солов’я».АндрійМ’ястківський «Біла хмарка, біла».
|
|
|
|||
110
|
Розповідь за картиною О.Камінської “Моя
сестричка”
|
|
|
|||
111
|
Умій
у звичайному побачити незвичайне. Тамара
Коломієць «Чоловічки». Леся Мовчун
«Загадки-добавлянки». Наталія Хаткіна «Веселі римки».
|
|
|
|||
112
|
Позакласне
читання №17. Дружити треба
вміти.
|
|
|
|||
113
|
В.Сухомлинський
«Сергійкова
квітка»
|
|
|
|||
114
|
Сила
уяви. Галина Кирпа «Чого я другу не сказав?»
|
|
|
|||
115
|
Розповідь за картиною М.Тинченко “Я хотіла
побудувати місто”
|
|
|
|||
116
|
Народження
краси. В.Сухомлинський «Що таке школа під голубим небом?» В.Сухомлинський
«Флейта і вітер»,
|
|
|
|||
117
|
Народження
краси. А. Григорук «Сопілонька з
калиноньки, ясенове денце»
|
|
|
|||
118
|
Узагальнення
та систематизація знань за розділом «Візьму перо і спробую...». Вікторина «
Чи уважно ти читав?»
|
|
Тема 8
|
|||
119
|
Підсумковий
урок за рік
|
|
|
|||