пятница, 30 августа 2019 г.

Математика 3 клас за підручником М.В. Богданович


                          Математика
4 год на тиждень
Підручник. Богданович, М. В. Математика : підруч. для 3 кл. загальноосвіт. навч.
закл. / М. В. Богданович, Г. П. Лишенко. – К. : Генеза", 2012. – 136 с. : іл.
Зведений перелік тематичних перевірних робіт,
які проводять в 1-4 класах з математики
Вид перевірки
1 клас
2 клас
3 клас
4 клас
ІІ
сем.
І
сем.
ІІ
сем.
І
сем.
ІІ
сем.
І
сем.
ІІ
сем.
Тематична контрольна робота

4
3
4
3
4
3
Тематична контрольна робота з перевірки сформованості навичок усних обчислень


1

1

1
Підсумкова контрольна робота/ Державна підсумкова атестація
1
1
Загальна кількість перевірок за семестр
1
4
4
4
4
4
5

І СЕМЕСТР
уроку
Тема уроку
№зав-
Дань
Дата
Примітка

Узагальнення і систематизаціянавчального матеріалу за 2-й клас


1.      
Нумерація чисел у межах 100.Випадки додавання і віднімання, пов'язані з нумерацією чисел.
с.4 №1,13



2.      
Додавання і віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток. Периметр трикутника. Многокутник та його елементи.
с.5 №14,
22



3.      
Табличне додавання і віднімання з переходом через десяток. Числові рівності й нерівності. Складання і розв'язування задач за коротким записом. Коло і круг.  Елементи кола й круга: центр, радіус, діаметр, їх позначення.
с.7 №23,
33



4.      
Числові вирази. Зв’язок дій додавання і віднімання. Перевірка правильності виконання арифметичних дій.
с.8 №34,
41



5.      
Нерівність зі змінною.  Ознайомлення з поняттям рівняння. Розв'язок (корінь) рівняння. Розв'язування задачі за планом.
С.9 №42,
51



6.      
Додавання і віднімання виду 38 + 2, 80 - 4. Розв’язування рівнянь. Обернені задачі.
С.11
№52,
59



7.      
Повторення випадків додавання і віднімання виду 36+7, 73-8. Задачі, що містять дворазове збільшення (зменшення) на кілька одиниць.
С.12 №60,
69



8.      
Назви чисел при відніманні. Перевірка віднімання додаванням. Вирази зі змінною . Знаходження значень виразів з буквеним компонентом. Периметр трикутника.
С.14 №70,
79



9.      
Письмове додавання і віднімання двоцифрових чисел. Розв’язування рівнянь. Складання і розв'язання рівнянь за текстовим формулюванням. Задачі на знаходження третього доданка.
С.15 №80,
88



10.                        
Додавання двоцифрових чисел з переходом через десяток. Розв’язування рівнянь.  Розв’язування задач двома способами.
С.16 №89,
98



11.                        
Віднімання двоцифрових чисел з переходом через десяток. Розв’язок рівняння. Розв’язування задач.
С.17
99,107



12.                        
Дія множення. Назви чисел при множенні. Таблиці множення чисел 2 і 3. Розв’язування складеної задачі на дві дії.
С.19
108,
116




13.                        
Календар. Одиниці вимірювання часу –  тисячоліття, століття.  Визначення тривалості події, часу початку, закінчення  Розв’язування задач.
С.20 №117,
122



14.                        
Дія ділення. Назви чисел при діленні. Зв'язок дій множення і ділення. Задачі на ділення. Розв’язування задач, що містять дворазове зменшення на кілька одиниць.
С.21 №123,
131



15.                        
Таблиця ділення на 2 і 3. Знаходження значень числових виразів. Розв’язування задач.
С.22 №132,138



16.                        
Контрольна робота№1 «Узагальнення і систематизація навчального матеріалу за 2-й клас. Ознайомлення з рівняннями. Повторення таблиць множення числа на 2 і 5 та ділення на 2 і 5».(комбінована)




17.                        
Аналіз контрольної роботи. Повторення таблиць множення числа 4 і ділення на 4. Використання таблиці для розв’язування задач і знаходження значень виразів.
С.24 №139,147




18.                        
Повторення таблиць множення числа 5 і ділення на 5. Використання таблиці для розв’язування задач і знаходження значень виразів. Складання і розв'язування задач. Повторення й узагальнення вивченого матеріалу.
С.25  №148,155
ТЕМА


Таблиці множення і ділення (продовження)


19.                        
Повторення таблиць множення числа 6 і ділення на 6. Розв’язування задачі на дві дії різного ступеня. Рівняння. Розв’язок рівняння.
С.25 №156,
164



20.                        
Одиниця вимірювання часу – секунда. Доба, година, хвилина. Визначення часу за годинником. Співвідношення між одиницями вимірювання часу. Обернена задача. Складання і розв’язування  обернених задач  до простих.
С.26 №165,173



21.                        
Ознайомлення із взаємопов'язаними величинами: ціна, кількість, вартість. Рівняння. Розв’язок рівняння.
С.28 №174,180



22.                        
Числові рівності й нерівності. Розв’язування задач на знаходження четвертого пропорційного способом зведення до одиниці.
С.29
№181,188



23.                        
Розв’язування задач на знаходження четвертого пропорційного способом зведення до одиниці.
С.30
№189,198



24.                        
Задачі на спосіб зведення до одиниці. Дії з іменованими числами.
С.31
199,206



25.                        
Повторення таблиць множення числа 7 і ділення на 7. Розв’язування задач на спосіб зведення до одиниці.
С.32
№207,215



26.                        
Складання виразів та знаходження їх значень. Розв’язування задач
С.33
№216,224



27.                        
Знаходження розв’язків  нерівності зі змінною способом добору. Розв’язування задач на кратне порівняння.
С.34
№225,232



28.                        
Нерівність зі змінною . Розв’язування задач на кратне порівняння. Вправи на засвоєння таблиць множення числа 7 і ділення на 7. Розширена  задача на зведення до одиниці.
С.34
№233,239




29.                        
Контрольна робота№2»
 «Повторення таблиць множення чисел 6 і 7 та ділення на 6 і 7».(тестова)




30.                        
 Аналіз контрольної роботи. Задачі з буквеними даними. Різницеве та кратне порівняння. Розв’язування задач на спосіб зведення до одиниці (другий вид).
С.35
№240,247



31.                        
Складена задача, що містять трійку взаємопов’язаних величин (вартість, ціна, кількість) Розв'язування рівнянь на знаходження невідомого множника. Побудова прямокутника, квадрата за допомогою креслярських інструментів.
С.36
№248,256

ТЕМА


32.                        
Розв’язування задач за таблицею. Складання нерівностей
С.37
№257,263



33.                        
Повторення таблиць множення числа 8 і ділення на 8. Задачі на спосіб зведення до одиниці (другий вид)..
С.38
№264,272




34.                        
Задачі на спосіб зведення до одиниці (другий вид). Порівняння виразів. Види трикутників.
С.40
№273,280



35.                        
Розв’язування складених задач. Складання і розв'язування рівнянь.
С.41
№281,288



36.                        
Робота над задачами на кратне порівняння двох часток. Складені задачі з буквеними даними.
С.42
№289,296



37.                        
Повторення таблиць множення числа 9 і ділення на 9. Прості задачі, що містять трійки взаємопов’язаних величин
С.43
№297,304



38.                        
Розв’язування складених задач на 2-3 дії, які є комбінацією вивчених видів простих задач. Розв’язок рівняння.
С.44
№305,313



39.                        
Складання задач за поданим виразом. Розв’язування виразів та задач. Творча робота над задачею.
С.45
№314,321



40.                        
Задачі з буквеними даними. Складені задачі
на знаходження суми двох  часток .
С.46
№322,329



41.                        
Переставний закон множення. Розв’язування складених задач на 2-3 дії, які є комбінацією вивчених видів простих задач
С.47
№330,337



42.                        
Сполучний закон множення. Розв’язування складених задач на 2-3 дії, які є комбінацією вивчених видів простих задач
С.49
№338,346



43.                        
Властивості множення на 1 і 0, нуля на число. Розв’язування складених задач на 2-3 дії, які є комбінацією вивчених видів простих задач
С.46
№347,356



44.                        
Ділення на 1. Ділення числа на рівне йому число. Складання і розв’язування  обернених задач  до простих.
С.51
№357,365



45.                        
Контрольна робота №3 «Повторення таблиць множення чисел 8 і9 та ділення на 8і 9».(тестова)




46.                        
Аналіз контрольної роботи. Ділення нуля на число.. Неможливість ділення на 0. Творча робота над задачами.  Повторення й узагальнення вивченого матеріалу.
С.52
№366,373


ТЕМА


Нумерація чисел у концентрі «Тисяча»


47.                        
Лічильна одиниця – сотня.  Лічба в межах 199. Додавання і віднімання числа 1 (170 + 1, 187 – 1).  Задачі на сумісні дії першого і другого ступеня.
С.57
№374,385



48.                        
Утворення числа 200. Розряд сотень. Розрядні числа. Назви чисел третього розряду. Додавання і віднімання на основі розрядного складу числа (300 + 40, 300 + 4,
300 + 50 + 4, Задачі на дві дії, що містять знаходження невідомого зменшуваного.
С.59
№386,396



49.                        
Лічба сотнями. Утворення трицифрових чисел із сотень, десятків і одиниць. Назви розрядних чисел. Задачі на спільну роботу.
С.60
№397,404




50.                        
Читання і запис трицифрових чисел. Розрядний склад числа. Додавання і віднімання на основі розрядного складу числа. Творча робота над задачею.
С.62
№405-414



51.                        
Лічба в межах 1000. Розрядний склад числа. Запис трицифрових чисел у нумераційній таблиці. Порівняння чисел.
С.63
№415,423



52.                        
Запис і читання трицифрових чисел. Порівняння чисел. Розв'язування задач на три дії.
С.64
№424,433



53.                        
Визначення числа сотень і десятків у трицифровому числі. Додавання і віднімання на основі розрядного складу числа (345 – 300, 345 – 40, 345 – 5). Розв'язування задач, що містять збільшення (зменшення) числа у кілька разів.
С.66
№434,443



54.                        
Одиниця вимірювання довжини – міліметр, Відношення між одиницями мір довжини. Креслення і вимірювання відрізків. Аналіз розв'язання задачі на три дії.
С.68
№444,453



55.                        
Одиниця вимірювання довжини – кілометр. Міри довжини. Кілометр. Порівняння чисел. Порівняння значень величин. Відношення між одиницями мір довжини. Творча робота над задачею.

С.70
№454,464



56.                        
Одиниця вимірювання маси – грам, тонна. Відношення між одиницями мір маси.
С.72
№465,472



57.                        
Контрольна робота №4 Нумерація чисел у концентрі «Тисяча» Усне додавання і віднімання в межах тисячі.(комбінована)





58.                        
Аналіз контрольної роботи. Повторення й узагальнення вивченого матеріалу.
С.74
1-10

ТЕМА


Додавання і віднімання в межах 1000
Усне додавання і віднімання .
Письмове додавання і віднімання



16.12
59.                        
Додавання і віднімання сотнями (400 + 200, 400 – 200). Кути. Прямий кут, непрямі кути. Задачі на дві дії першого ступеня. Творча робота над задачею. 
С.75
№473,482



60.                        
Додавання і віднімання круглих сотень і круглих десятків. Розширена задача на зведення до одиниці.
С.76
№483,491



61.                        
Додавання круглих чисел (340 + 220) . Розширена задача на зведення до одиниці.
С.77
№492,500



С.79
№508,509



ІІ семестр 19 тижнів 
п/п
Тема уроку
Дата
завд.
Примітка


62.
Віднімання круглих чисел (340 – 220). Віднімання на основі правила. Розв’язування задачі, що включає знаходження суми двох доданків і трьох доданків

501-509

63.
Усне додавання круглих трицифрових чисел. Додавання на основі правила. Розв’язування задач

510-518

64.
Різні способи додавання і віднімання круглих трицифрових чисел виду 560 + 230, 860 – 250.  Сполучний закон додавання. Творча робота над задачею

519-534

65.
Залежність результату дій додавання і віднімання від зміни одного з компонентів при сталому іншому. Додавання виду 230 + 70 та віднімання виду 200 – 60. Розв’язування задач. Знаходження та порівняння периметрів трикутника і прямокутника

535-552

66.
Додавання виду 380 + 590. Додавання на основі правила додавання суми до числа, числа до суми. Порозрядне додавання. Розв’язування задач

553-561

67.
Різні способи віднімання виду 450 – 70. Порозрядне віднімання. Шестикутник

562-571

68.
Віднімання виду 650 – 290. Віднімання суми від числа. Розширена задача на зведення до одиниці. Знаходження довжини ламаної лінії. Периметр трикутника

572-589

69.
Алгоритм письмового додавання двоцифрових чисел. Прості задачі на додавання і віднімання. Розв’язування рівнянь

590-598

70.
Коротке пояснення письмового додавання двоцифрових чисел. Складання і розв’язування задач.

599-605

71.
Алгоритм виконання письмового додавання трицифрових чисел без переходу через розряд. Прості задачі на додавання. Складання і розв’язування рівнянь.

606-614

72.
Алгоритм письмового  віднімання двоцифрових чисел з переходом через десяток.Розв’язування задач на дві дії, що містять збільшення( зменшення) числа на кілька одиниць. Коротке пояснення письмового віднімання двоцифрових чисел. Творча робота над задачею.

615-631

73.
Алгоритм письмового віднімання трицифрових чисел без переходу через розряд. Види трикутників. Розв’язування задач на  застосування дії віднімання.

632-639

74.
Письмове додавання трицифрових чисел за умови, що сума одиниць дорівнює 10 або сума десятків дорівнює 10 десятків. Самостійна робота.

640-648

75.
Письмове віднімання трицифрових чисел за умови, що зменшуване містить один нуль. Складені задачі на дві і три дії. Дії з іменованими числами .

649-657

76.
Письмове додавання трицифрових чисел з переходом через розряд. Складання і розв’язування задач за коротким записом. Периметр прямокутника.

658-666

77.
Письмове віднімання трицифрових чисел із переходом через розряд. Складені задачі на три дії. Розв’язування нерівностей способом випробування .

667-684

78.
Письмове віднімання трицифрових чисел з двома послідовними переходами через розряди. Креслення квадрата і прямокутника. Розв’язування задач.

685-694

79.
Письмове додавання  трицифрових чисел у випадку кількох  доданків. Задачі, що передбачають суму трьох і двох доданків.

695-705

80.
Контрольна робота №5 (тестова)



81.
Аналіз контрольної роботи.  Письмове обчислення значень виразів на кілька дій першого ступеня. Зміна суми при зміні  одного доданку на кілька одиниць. Усне додавання трицифрових чисел  способом округлення. Розв’язування задач.

706-721

82.
Зміна різниці  при зміні зменшуваного або від’ємника на кілька одиниць. Усне віднімання трицифрових чисел способом округлення. Розв’язування задач.

722-729


тема
Множення і ділення в межах 1000. Усне множення і ділення.

83.
 Повторення властивостей множення  на 1 і 0.  Розв’язування задач на дві і три дії.

730-738

84.
Повторення властивостей множення і ділення на  10,ділення рівних чисел, ділення 0. Неможливість ділення на 0.Складання і розв’язування задач,рівнянь.

739-747

85.
Властивості множення і ділення числа 100. Ділення виду 80:8, 700: 7. Складання задач за діаграмою. Творча робота над задачею.

748-765

86.
Множення і ділення розрядних чисел на одноцифрове число. Задачі на дві та три дії. Творча робота над задачами.

766-776

87.
Ділення числа на добуток. Розв’язування задач.

777-787

88.
Ділення виду 80: 20, 600: 30. Розв’язування простих і складених задач. Розпізнавання геометрічних фігур.

788-796

89.
Множення суми на число. Розв’язування задач двома способами. Творча робота над задачами.

797-806

90.
Множення двоцифрового числа на одноцифрове виду
24 · 3. Задача на суму двох добутків. Задачі ,що пов’язані з одиничною нормою. Множення числа на суму. Розподільний закон множення стосовно додавання. Складання задач за даним рівнянням.


807-823

91.
Множення  одноцифрового числа на на двоцифрове( на основі переставної властивості дії множення). Обчислення значень буквених виразів. Відкладання довжин  сторін прямокутника на прямій. Розв’язування задач.


824-833

92.
Множення одноцифрового числа на двоцифрове виду
3 · 24.Залежність результату дії множення, дії ділення від зміни оного з компонентів при сьалому іншому.  Складання рівностей. Складання і розв’язування задач.

834-842

93.
Множення різниці на  число. Розподільний  закон множення стосовно віднімання. Порівняння виразів. Творча робота над задачею. Самостійна робота.

843-850

94.
Множення  і ділення в межах 1000, що зводяться до табличних випадків,виду 70 ∙8, 420 : 6. Перетворення іменованих чисел. Розв’язування задач.

851-860

95.
Множення виду 320 ∙3. Задачі , пов’язані з  одиничною нормою. Знаходження довжини сторони рівнобедреного трикутника. Закріплення вивчених випадків усного множення і ділення в межах 1000. Творча робота над задачами.

861-878

96.
Правило ділення суми на число. Розв'язування задач двома способами.

879-886

97.
Ділення двоцифрового числа на одноцифрове ,виду
39 : 3. Розв’язування рівнянь. Обчислення виразів із буквою.

887-896

98.
Ділення двоцифрового числа на одноцифрове, виду 72:3,
50 :2. Складання задач за поданим виразом.

897-907

99.
Ділення  двоцифрових чисел на одноцифрове способом розкладання на зручні доданки. Задачі, обернені до задач на знаходження суми двох добутків. Знаходження частини числа.

908-915

100.
Контрольна робота№6 (комбінована).



101.
Аналіз контрольної роботи. Перевірка ділення множенням. Розв'язування задач,обернених до задач на знаходження суми двох  добутків.  Залежність результату дії множення, дії ділення від зміни оного з компонентів при сталому іншому

916-924



102.
Перевірка множення діленням. Складання і розв'язування задачі за поданим виразом та скороченим записом. Розв’язування рівнянь.

925-933

тема
103.
Ділення виду 360 :3. Задачі, обернені до задач на знаходження суми двох добутків. Розв’язування рівнянь.


934-942

104.
Ділення виду 64:16 шляхом добору. Розв’язування і порівняння складених задач на три дії. Периметр прямокутника.

943-951

105.
Ділення двоцифрового числа на двоцифрове. Складання виразів за таблицею. Розв’язування задач і рівнянь.

952-959

106.
Зміна добутку при зміні  одного множника у кілька разів.Розв'язування задач.Творча робота над задачею

960-968

107.
Зміна частки при зміні діленого у кілька разів.  Ділення круглого числа на кругле виду 90 : 30, 800 : 200(шляхом добору) . Розв’язування задач.

969-976

108.
Зміна  частки  при зміні дільника у кілька разів. Ділення круглого числа на кругле виду 90 : 30, 800 : 200(шляхом добору) . Розв’язування рівнянь і задач

977-984

109.
Розв’язування рівнянь ,в яких один із компонентів- вираз. Розв’язування  задач. Самостійна робота.

985-991

110.
Розв’язування  рівнянь , в яких  один із компонентів- вираз.Розв’язування задач двома способами

992-998

111.
 Розв’язування рівнянь з двома діями. Обчислення периметра прямокутника. Розв’язування задач.

999-1006

112.
Частини цілого: утворення і запис. Дріб з чисельником 1. Порівняння дробів із чисельником 1. Знаходження части від числа.  Складання і розв'язування задачі за коротким записом.

1007-1015

113.
Визначення часу за годинником. Розв’язування задач на час. Розв’язування рівнянь

1016-1025

114.
Ділення трицифрового числа на двоцифрове шляхом добору. Розв’язування задач.

1026-1035

115.
Знаходження числа за величиною його частини.Розв'язування задач,які передбачають знаходження частини числа або числа за його частиною. Розв’язування нерівностей. Контрольна робота: усні обчислення (математичний диктант)

1036-1045

116.
Аналіз контрольної роботи.  Ділення з остачею( ознайомлення). Порівняння числових значень виразів. Розв'язування задач.

1046-1056

117.
Ділення з остачею( розгляд загального прийому обчислення) Співвідношення між остачею і дільником. Задачі, що  містять знаходження частини числа.


1057-1065

118.
Перевірка ділення з остачею.Знаходження частини від числа. Розв'язування задач.

1066-1082

119.
Ознаки подільності на 2 і на 5. Подвійні нерівності. Розв'язування задач.

1083-1094

тема
Повторення вивченого за рік. Ознайомлення з письмовим множенням і діленням

120
Повторення таблиць множення і ділення. Розв'язування задач.

1095-1100

121
Письмове  множення на одноцифрове число виду 213∙3.Розв'язування задач

1101-1106

122
Повторення ділення з остачею. Письмове множення на одноцифрове число виду 37 ∙ 6,127 ∙3. Розв’язування задач. Самостійна робота

1107-1114

123
Повторення нумерації трицифрових чисел. Письмове множення на одноцифрове число виду 182 ∙3, 151 ∙6

1115-1122

124
Повторення  ділення з остачею. Назви чисел у частинах.

1123-1131

125
Повторення множення на одноцифрове число. Розв’язування задач.

1132-1135

126
Повторення множення на одноцифрове число. Розв'язування задач.

1136-1139

127
Повторення усного  додавання і віднімання круглих трицифрових чисел. Розв'язування задач.

1148-1152

128
Контрольна робота №8(комбінована)



129
Аналіз контрольної роботи. Повторення обчислення значень виразів на кілька дій. Перевірка ділення з остачею.

1140-1147

130
Повторення письмового додавання і віднімання  трицифрових чисел. Ознайомлення з письмовим діленням на одноцифрове число виду 966:3.

1153-1157

131
Письмове ділення на одноцифрове число виду 273: 3 Творча робота над задачами.

1158-1163

132
Узагальнення і систематизація знань учнів. Підсумковий урок за рік.

1164-1172
тема
перенесення задач з буквеними даними (перенесено з 3-го класу в 4-й клас);


вторник, 2 апреля 2019 г.

Задачі для самостійної роботи 2 клас


1. У тераріумі мешкає 16 крокодилів та 18 удавів. Скільки всього тварин мешкає у тераріумі?
2. Столяр виготовив 42 стільці, 35 стільців він подарував дитячому садочку. Скільки стільців залишилося у столяра?
3. Бабуся вишила на рушникові 17 ромашок, а волошок – на 15 більше. Скільки волошок вишила бабуся?
4. На птахофермі 63 курки, а гусей – на 15 менше. Скільки гусей на птахофермі?
5. На клумбі ростуть 39 кущів білої троянди та 53 кущі червоної троянди. На скільки менше кущів білої троянди ростуть на клумбі, ніж червоної?
6. На заняття танцювального гуртка прийшло 28 дітей. Коли пізніше ще підійшло декілька дітей, їх стало 43. Скільки дітей пізніше прийшли на заняття?
7. На зупинці з автобусу вийшло 36 пасажирів. У автобусі залишилося  27 пасажирів. Скільки пасажирів було в автобусі спочатку?
8. У книзі 87 сторінок. За день Сашко частину сторінок прочитав. Після цього йому ще  залишилося читати 49 сторінок. Скільки сторінок прочитав Сашко за день?
9. Іванкові треба піднятися на останній поверх 15-поверхового будинку. Ліфт зупинився на 7 поверсі. Скільки ще поверхів повинен проїхати Іванко?
10. У господині  було 45 яєць. Для приготування пиріжків вона використала 2 десятки яєць. Скільки яєць залишилося у господині?
11. У вазі лежало 22 груші – це на 7 фруктів більше, ніж яблук. Скільки яблук лежало у вазі?
12. У Данилка було 47 марок із зображенням тварин – це на 25 марок менше, ніж із зображенням автомобілів. Скільки марок із зображенням автомобілів було у Данилка?
13. Морозиво у стаканчику коштує 4 гривні. Скільки гривень треба заплатити за 7 таких стаканчиків морозива?
14. 6 подружок зірвали по 5 ягід полуниці. Скільки всього ягід полуниці зірвали подружки?
15. 12 яблук розклали на 2 тарілки порівну. Скільки яблук положили на кожну тарілку?
16. У 4 пташиних гніздах підростало 20 пташенят. Скільки пташенят було у кожному гнізді?
17. 24 л меду розлили у 3-х літрові банки. Скільки банок з медом отримали?
18. В один глечик поміщається 2 л молока. Скільки потрібно глечиків, аби розлити 18 л молока?
19. Маса дині – 3 кг, а кавун у 4 рази важче, ніж диня. Яка маса кавуна?
20. М’яч коштує 28 грн, а книжка – у 4 рази дешевше. Скільки коштує книжка?


Складені сюжетні задачі
1. У дворі росло 17 ялинок, а берізок – на 8 деревців більше. Скільки всього дерев росло у дворі?
2. У магазин привезли 25 ящиків з огірками, а з помідорами – на 7 ящиків менше. Скільки всього ящиків з овочами привезли у магазин?
3. Школярі посадили 8 лип, а беріз – у 3 рази більше. Скільки всього дерев посадили школярі?
4. У кінотеатрі було 72 зайнятих місця, а вільних – у 8 разів менше. На скільки місць розрахований кінотеатр?
5. У маршрутному таксі їхало 34 пасажири. На зупинці вийшло 7 чоловіків та 9 жінок. Скільки пасажирів стало у маршрутному таксі?
6. У в’язальщиці було 2 мотки ниток: 30 м та 40 м. За день роботи вона використала    50 м ниток. Скільки метрів ниток залишилося у в’язальщиці?
7. У місті побудували 67 нових будинків. У 29 з них уже заселилися мешканці. На скільки більше залишилося незаселених будинків, ніж заселених?
8. У дитячий садок привезли 35 кг печива у 5 ящиках порівну, а у школу привезли 8 таких ящиків з печивом. Скільки кілограмів печива привезли у школу?
9. Для привітання дівчаток зі святом хлопчики придбали 7 листівок по 4 грн та 8 листівок по 3 грн. Скільки коштів витратили хлопчики для придбання листівок?
10. На лузі випасається 18 коней, корів – на 15 більше, ніж коней, а кіз – на 14 менше, ніж корів. Скільки всього тварин випасається на лузі?
11. У Вінні Пуха було 25 синіх повітряних кульок, а червоних – на 17 більше. 36 кульок Пух подарував П’ятачкові. Скільки всього повітряних кульок залишилося у Вінні Пуха?
12. У Дмитрика було 23 білих голуба, це на 15 більше, ніж сірих. Скільки всього голубів було у Дмитрика?

13. Марійка засушила 18 дубових листочків, це на 15 менше, ніж кленових. Скільки всього листочків засушила Марійка?
14. У дворі гралися 18 дівчаток. Їх було у 3 рази більше, ніж хлопчиків. Скільки всього дітей гралося у дворі?
15. На столі стоїть 25 склянок. Із них 7 – з кефіром, з молоком – на 5 склянок більше, ніж з кефіром, решта – пусті. Скільки склянок з молоком стоїть на столі?