понедельник, 7 января 2019 г.

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ за підручником для 1 класу «Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ» (автори Гільберг Тетяна, Тарнавська Світлана, Гнатюк Ольга, Павич Ніна


  КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
 за підручником для 1 класу «Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ»
(автори Гільберг Тетяна, Тарнавська Світлана, Гнатюк Ольга, Павич Ніна
( 3 години на тиждень)
  ІІ семестр
№ уроку/
дата
Тема
 Зміст
Стор.
Дата
                                РОЗДІЛ IІ. Я І НАВКОЛИШНІЙ СВІТ 


                                ТЕМА 4. Світ, який мене оточує 
1
Різноманітність рослин. Їх будова.
Рослини лісів, луків; що ростуть біля водойм , у воді (ознайомлення).
Органи рослини. Наземна і підземна частини рослини.
Дослідження проростання насіння (практична робота).
3-5

2
Дерева, кущі, трав’янисті рослини. Листяні та хвойні рослини.
Розрізнення рослин за структурою стебла, кількістю стебел, будовою листка тощо. Рослини рідного краю. Спостереження за осіннім та літнім забарвленням листя. Важливість рослин для життя людей. Що виготовляють з дерева.
6-7

3
Дикорослі та культурні рослини. 
Розрізнення дикорослих й культурних рослин. Культурні рослини: овочеві, зернові, декоративні, плодово-ягідні (ознайомлення).
Культурні рослини рідного краю. Що виготовляють з рослин.

9-10

4
Дикорослі та культурні рослини.
Дослідження насіння соняшника. Дослід:  як отримати олію з насіння соняшника. 
11-12

5
Різноманітність тварин. Дикі та свійські тварини.
Групи тварин: комахи, риби, птахи, звірі (ознайомлення).
Спостереження за тваринами.  Порівняння мешкання та способу харчування диких та свійських тварин. Родичі дикого кота. Що людина отримує від свійських тварин.
Догляд за свійськими тваринами (ознайомлення).
13-16

6
Комахи.  
Зовнішня будова тіла комахи та риби. Мешкання комах та риб (ознайомлення).
Міні-проект «Чому коник зелений, а джміль смугастий».
17

7
Птахи.

18-19

8
 Звірі.

20-21

9
Риби.

22

10
Охорона природи.

Природа для людини: тепло, світло, повітря, вода, їжа тощо (ознайомлення).
Піклування про природу: дбайливе ставлення до рослин, тварин. Правила поведінки у лісі, у парку. Допомога довкіллю.

24-26


11
Узагальнювальний урок за розділом "Світ, який мене оточує"




                                ТЕМА 5. Я і моє здоров’я  



12
Тіло людини.
Людське тіло та зміни в ньому. Дбайливе ставлення до власного тіла.
Дослідження відбитку візерунка  пальця руки (практична робота).
27-29


13
Тіло людини.
Дослідження відбитку візерунка  пальця руки (практична робота).
30


14
Життєрадісність і здоров’я.
Яким буває настрій. Привітання.
Усмішка, сміх та гумор – показники здоров’я.
32-33


15
Фізичні вправи і здоров’я. Загартування.

Вправи корисні для здоров’я. Загартування. Приклади здорової поведінки. Способи зняття утоми. Безпечні місця для розваг взимку.
Робота з картоном, атласними стрічками. Виготовлення та оздоблення виробу. Безпечні прийоми праці при роботі з ножицями та клеєм.
34-36


16
Виготовлення  шаблонів для тренування очей .   
Безпечні прийоми праці при роботі з ножицями та клеєм.
37


17
Який буває відпочинок
Активний та пасивний відпочинок. Важливість сну та відпочинку для збереження здоров’я.
38-39


18
Харчування і здоров’я
Піраміда харчування. Режим харчування. Безпечне та відповідальне вживання їжі (ознайомлення).
Сервірування столу для сніданку (практична робота). Правила поведінки за столом.
Складання меню (практична робота)
41-43


19
Сервірування столу.   Правила поведінки за столом.

 Сервірування столу для сніданку (практична робота). Правила поведінки за столом.
Складання меню (практична робота)
43-44


20
Створення лепбука "Правила поведінки за столом"
Виготовлення лепбука. Презентація виробу.
44


21
Корисна їжа. Яка вона?
Корисні та шкідливі продукти харчування та страви. Шкідливість переїдання.
Важливість споживання продуктів своєї місцевості.
46-48


22
Узагальнювальний урок за розділом "Я і моє  здоров’я"




                                     РОЗДІЛ IІІ. МОЄ БЛИЗЬКЕ ОТОЧЕННЯ  



                                 ТЕМА 1. Я і моя сім’я   



23
Сім’я – найближче моє оточення.
Сім’я, родина, родичі. Моє ім’я, звідки воно взялося (право на ім’я). Стосунки в родині. Що поєднує родину. Культура спілкування в родині. Старовинні та сучасні іграшки. Твоя улюблена іграшка. Небезпечні «іграшки».
49-53


24
Обов’язки в сім’ї, родині.
Розподіл обов’язків членів родини. Спільні обов’язки. Піклування в родині.
54-55


25
Домашні улюбленці.
Догляд та піклування за домашніми улюбленцями (ознайомлення). Предмети догляду.
Тварини- «безхатьки». Відповідальність за здоров’я і життя менших друзів.
56-57


26
Які матеріали людина використовує в повсякденному житті.
Природні та штучні матеріали. Із чого людина будує житло. Дослідження властивостей штучних матеріалів (практична робота).
Збереження природних об’єктів, ощадливе використання природних багатств країни. Ощадливе використання матеріалів. Утилізація сміття (ознайомлення)
59-61


27
Дослідження властивостей штучних матеріалів.

61-63


28
Винаходи людства.
Сучасні та старовинні предмети. Винахід та винахідники (ознайомлення).
Техніка та речі, які полегшують працю людини. Правильне використання техніки. Правила безпечної поведінки під час користування технікою.  Гра в ролях «Важливість техніки». Створення фантастичної розповіді.
64-67


                                     ТЕМА 2. Мій рід   



29
Родинне дерево
Покоління, рід, предки. Родинне дерево. Історія родини.
68-69


30
Створення дерева свого роду за зразком чи власним задумом.
Виготовлення симетричних деталей для аплікації. Створення дерева свого роду. Безпечні прийоми праці при роботі з ножицями та клеєм. Презентація виробу.
69


31
Родинні традиції і свята.
Сімейні традиції. Традиції, які допомагають зберегти здоров’я у вашій родині. Традиційні державні та родинні свята. 
70-71


32
Створення лепбука "День родини."
Виготовлення лепбука. Презентація виробу.71
71


33
Узагальнювальний урок за розділом "Моє близьке оточення." 




                                     РОЗДІЛ IV. Я ЖИВУ В УКРАЇНІ   



                                 ТЕМА 1. Я і моя громада  



34
Мій рідний край.
Місце, де ви народилися.
Історія міст і сіл Походження назв населених пунктів. (ознайомлення).
Рідний край у прислів’ях. Професії людей рідного краю. Збереження рідного краю.
72-75


35
Природа рідного краю. Водойми.
Прісні водойми: річки, озера, ставки, джерела тощо.
Солоні водойми: моря, деякі озера. Тваринний світ водойм (ознайомлення).
  
76-77


36
Урок-екскурсія. Водойма рідного краю.
Небезпека забруднення водойм. Збереження водойм від забруднення. Піклування про природу рідного краю. 
78


37
Рослини рідного краю.
Рослини лісу, саду, городу рідного краю. Їстивні та отруйні гриби рідного краю. Лікарські рослини рідного краю (ознайомлення).
Овочеві та плодово-ягідні, та зернові рослини рідного краю.
79-82


38
Тварини рідного краю.
Життя та поведінка тварин рідного краю. Що дають тварини для людини.
Лелека – український символ добробуту і щасливої долі.
83-84


39
Яких свійських тварин вирощують у рідному краї.
Утримання та годівля свійських тварин (ознайомлення).
Що людина отримує від свійських тварин.
86-88


40
Чому потрібно охороняти рослини і  тварин.
Червона книга України. Причини зникнення рослин та тварин. Охорона рослин та тварин.  Користь від метеликів.
Дослідження шкідливого впливу від потрапляння нафти в моря» (практична робота).
89-92


41
Створення з малюнків Червоної книги рідного краю.
Колективна робота
92


42
Поведінка в громадських місцях.
Громадські місця. Умовні позначення у громадських місцях. Правила поведінки у громадських місцях. Ввічливість.
93-94


43
Як поводитися з підозрілими предметами. Поведінка з незнайомцями.
Небезпечні місця для гри. Правила поведінки з підозрілими предметами. Правила поведінки з незнайомцями (як сприймати тих, кого не знаєш). Прийняття правильних рішень. Кола спілкування. Прогнозування наслідків небезпечної поведінки.
95-96


44
До кого звертатися в разі виникнення небезпечних ситуацій.
Небезпечною ситуація. Служби допомоги в небезпечних ситуаціях, ідентифікація їх телефонів (поліція, пожежники, швидка). Інші джерела допомоги (батьки, сусіди, родичі).
997-98


45
Узагальнювальний урок за розділом "Я і моя громада".




                                 ТЕМА 2. Україна – моя Батьківщина  



46
Символи моєї країни.

Державні символи: Малий державний Герб України, Державний Прапор України, Державний Гімн України. Повага до державних символів.
Дніпро - найбільша річка України.
99-101


47
Київ – столиця України.

Каштан - рослина символ столиці України.
Майдан Незалежності - центральна площа України.
24 серпня - День незалежності України.
Київ на карті України (практична робота).

103-104


48
Культура та звичаї українців.
Сучасне та минуле країни Про що розповідають пам’ятки природи та культури. Старовинні споруди, храми, будівлі, пам’ятники, майдани та вулиці рідного краю. Про що повідомляє їх назва. (ознайомлення). 
Українська мова – державна мова.
105-107


49
 Кожен народ має свої символи.
Вишиванка, рушники, ляльки-мотанки – українські народні символи. Рослини та тварини – народні символи. Традиційні українські страви (ознайомлення).
108-109


50
Україна – європейська держава.
Ми – громадяни держави Україна. Україна на карті світу. Україна та її сусіди.  (ознайомлення).
110


51
Узагальнювальний урок за розділом "Україна - моя Батьківщина"




52
Екскурсія в природу




53
Узагальнення знань учнів. Підсумок за рік.







Таблиця множення на гусениці