КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
за підручником для 1
класу «Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ»
(автори Гільберг Тетяна, Тарнавська Світлана, Гнатюк Ольга, Павич Ніна
( 3 години на тиждень)
ІІ
семестр
№ уроку/
дата
|
Тема
|
Зміст
|
Стор.
|
Дата
|
||||
РОЗДІЛ IІ. Я І
НАВКОЛИШНІЙ СВІТ
|
|
|
||||||
ТЕМА 4.
Світ, який мене оточує
|
||||||||
1
|
Різноманітність рослин. Їх будова.
|
Рослини лісів, луків; що ростуть біля водойм , у воді (ознайомлення).
Органи рослини. Наземна і підземна частини рослини.
Дослідження проростання насіння (практична робота).
|
3-5
|
|
||||
2
|
Дерева, кущі, трав’янисті рослини. Листяні та хвойні рослини.
|
Розрізнення рослин за структурою
стебла, кількістю стебел, будовою листка тощо. Рослини рідного краю.
Спостереження за осіннім та літнім забарвленням листя. Важливість рослин для
життя людей. Що виготовляють з дерева.
|
6-7
|
|
||||
3
|
Дикорослі та культурні рослини.
|
Розрізнення
дикорослих й культурних рослин. Культурні рослини: овочеві, зернові,
декоративні, плодово-ягідні (ознайомлення).
Культурні рослини
рідного краю. Що виготовляють з рослин.
|
9-10
|
|
||||
4
|
Дикорослі та культурні рослини.
|
Дослідження насіння
соняшника. Дослід: як
отримати олію з насіння соняшника.
|
11-12
|
|
||||
5
|
Різноманітність тварин. Дикі та свійські тварини.
|
Групи тварин: комахи, риби, птахи, звірі (ознайомлення).
Спостереження за тваринами.
Порівняння мешкання та способу харчування диких та свійських тварин.
Родичі дикого кота. Що людина отримує від свійських тварин.
Догляд за свійськими тваринами (ознайомлення).
|
13-16
|
|
||||
6
|
Комахи.
|
Зовнішня будова тіла комахи та риби. Мешкання комах
та риб (ознайомлення).
Міні-проект «Чому коник зелений, а джміль
смугастий».
|
17
|
|
||||
7
|
Птахи.
|
|
18-19
|
|
||||
8
|
Звірі.
|
|
20-21
|
|
||||
9
|
Риби.
|
|
22
|
|
||||
10
|
Охорона природи.
|
Природа для людини: тепло, світло, повітря, вода,
їжа тощо (ознайомлення).
Піклування про природу: дбайливе ставлення до
рослин, тварин. Правила поведінки у лісі, у парку. Допомога довкіллю.
|
24-26
|
|
||||
11
|
Узагальнювальний урок за розділом "Світ, який мене оточує"
|
|
|
|
||||
ТЕМА 5. Я і моє здоров’я
|
|
|
||||||
12
|
Тіло людини.
|
Людське тіло та зміни в ньому. Дбайливе ставлення до власного тіла.
Дослідження відбитку візерунка
пальця руки (практична робота).
|
27-29
|
|
||||
13
|
Тіло людини.
|
Дослідження відбитку візерунка
пальця руки (практична робота).
|
30
|
|
||||
14
|
Життєрадісність і здоров’я.
|
Яким буває настрій. Привітання.
Усмішка, сміх та гумор – показники здоров’я.
|
32-33
|
|
||||
15
|
Фізичні вправи і здоров’я. Загартування.
|
Вправи корисні для здоров’я. Загартування. Приклади здорової
поведінки. Способи зняття утоми. Безпечні місця для розваг взимку.
Робота з картоном, атласними стрічками. Виготовлення та оздоблення
виробу. Безпечні прийоми праці при роботі з ножицями та клеєм.
|
34-36
|
|
||||
16
|
Виготовлення
шаблонів для тренування очей .
|
Безпечні прийоми праці при роботі з ножицями та клеєм.
|
37
|
|
||||
17
|
Який буває відпочинок
|
Активний та пасивний відпочинок. Важливість сну та відпочинку для
збереження здоров’я.
|
38-39
|
|
||||
18
|
Харчування і здоров’я
|
Піраміда харчування. Режим харчування. Безпечне та відповідальне вживання
їжі (ознайомлення).
Сервірування столу для сніданку (практична робота). Правила поведінки
за столом.
Складання меню (практична робота)
|
41-43
|
|
||||
19
|
Сервірування столу. Правила поведінки за столом.
|
Сервірування столу для сніданку
(практична робота). Правила поведінки за столом.
Складання меню (практична робота)
|
43-44
|
|
||||
20
|
Створення лепбука "Правила поведінки за столом"
|
Виготовлення лепбука. Презентація виробу.
|
44
|
|
||||
21
|
Корисна їжа. Яка вона?
|
Корисні та шкідливі продукти харчування та страви. Шкідливість
переїдання.
Важливість споживання продуктів своєї місцевості.
|
46-48
|
|
||||
22
|
Узагальнювальний урок за розділом "Я і моє здоров’я"
|
|
|
|
||||
РОЗДІЛ IІІ. МОЄ БЛИЗЬКЕ ОТОЧЕННЯ
|
|
|
||||||
ТЕМА 1. Я і
моя сім’я
|
|
|
||||||
23
|
Сім’я – найближче моє оточення.
|
Сім’я, родина, родичі. Моє ім’я, звідки воно взялося (право на ім’я).
Стосунки в родині. Що поєднує родину. Культура спілкування в родині.
Старовинні та сучасні іграшки. Твоя улюблена іграшка. Небезпечні «іграшки».
|
49-53
|
|
||||
24
|
Обов’язки в сім’ї, родині.
|
Розподіл обов’язків членів родини. Спільні
обов’язки. Піклування в родині.
|
54-55
|
|
||||
25
|
Домашні улюбленці.
|
Догляд та піклування за домашніми улюбленцями (ознайомлення). Предмети
догляду.
Тварини- «безхатьки». Відповідальність за здоров’я і життя менших
друзів.
|
56-57
|
|
||||
26
|
Які матеріали людина використовує в повсякденному
житті.
|
Природні та штучні матеріали. Із чого людина будує житло. Дослідження
властивостей штучних матеріалів (практична робота).
Збереження природних об’єктів, ощадливе використання природних
багатств країни. Ощадливе використання матеріалів. Утилізація сміття
(ознайомлення)
|
59-61
|
|
||||
27
|
Дослідження властивостей штучних матеріалів.
|
|
61-63
|
|
||||
28
|
Винаходи людства.
|
Сучасні та старовинні предмети. Винахід та винахідники (ознайомлення).
Техніка та речі, які полегшують працю людини. Правильне використання
техніки. Правила безпечної поведінки під час користування технікою. Гра в ролях «Важливість техніки». Створення
фантастичної розповіді.
|
64-67
|
|
||||
ТЕМА 2. Мій рід
|
|
|
||||||
29
|
Родинне дерево
|
Покоління, рід, предки. Родинне дерево. Історія родини.
|
68-69
|
|
||||
30
|
Створення дерева свого роду за зразком чи власним
задумом.
|
Виготовлення симетричних деталей для аплікації. Створення дерева свого
роду. Безпечні прийоми праці при роботі з ножицями та клеєм. Презентація
виробу.
|
69
|
|
||||
31
|
Родинні традиції і свята.
|
Сімейні традиції. Традиції, які допомагають зберегти здоров’я у вашій
родині. Традиційні державні та родинні свята.
|
70-71
|
|
||||
32
|
Створення лепбука "День родини."
|
Виготовлення лепбука. Презентація виробу.71
|
71
|
|
||||
33
|
Узагальнювальний урок за розділом "Моє близьке оточення."
|
|
|
|
||||
РОЗДІЛ IV. Я ЖИВУ В УКРАЇНІ
|
|
|
||||||
ТЕМА 1. Я і моя громада
|
|
|
||||||
34
|
Мій рідний край.
|
Місце, де ви народилися.
Історія міст і сіл Походження назв
населених пунктів. (ознайомлення).
Рідний край у прислів’ях. Професії
людей рідного краю. Збереження рідного краю.
|
72-75
|
|
||||
35
|
Природа рідного краю. Водойми.
|
Прісні водойми: річки, озера, ставки, джерела тощо.
Солоні водойми: моря, деякі озера. Тваринний світ водойм
(ознайомлення).
|
76-77
|
|
||||
36
|
Урок-екскурсія. Водойма рідного краю.
|
Небезпека забруднення водойм. Збереження водойм від забруднення.
Піклування про природу рідного краю.
|
78
|
|
||||
37
|
Рослини рідного краю.
|
Рослини лісу, саду, городу рідного
краю. Їстивні та отруйні гриби рідного краю. Лікарські рослини рідного краю
(ознайомлення).
Овочеві та плодово-ягідні, та
зернові рослини рідного краю.
|
79-82
|
|
||||
38
|
Тварини рідного краю.
|
Життя
та поведінка тварин рідного краю. Що дають тварини для людини.
Лелека
– український символ добробуту і щасливої долі.
|
83-84
|
|
||||
39
|
Яких свійських тварин вирощують у рідному краї.
|
Утримання та годівля свійських тварин (ознайомлення).
Що людина отримує від свійських тварин.
|
86-88
|
|
||||
40
|
Чому потрібно охороняти рослини і
тварин.
|
Червона книга України. Причини зникнення рослин та тварин. Охорона
рослин та тварин. Користь від
метеликів.
Дослідження шкідливого впливу від потрапляння нафти в моря» (практична
робота).
|
89-92
|
|
||||
41
|
Створення з малюнків Червоної книги рідного краю.
|
Колективна робота
|
92
|
|
||||
42
|
Поведінка в громадських місцях.
|
Громадські місця. Умовні позначення
у громадських місцях. Правила поведінки у громадських місцях. Ввічливість.
|
93-94
|
|
||||
43
|
Як поводитися з підозрілими предметами. Поведінка з незнайомцями.
|
Небезпечні місця для гри. Правила
поведінки з підозрілими предметами. Правила поведінки з незнайомцями (як
сприймати тих, кого не знаєш). Прийняття правильних рішень. Кола спілкування.
Прогнозування наслідків небезпечної поведінки.
|
95-96
|
|
||||
44
|
До кого звертатися в разі виникнення небезпечних ситуацій.
|
Небезпечною ситуація. Служби допомоги в небезпечних ситуаціях,
ідентифікація їх телефонів (поліція, пожежники, швидка). Інші джерела
допомоги (батьки, сусіди, родичі).
|
997-98
|
|
||||
45
|
Узагальнювальний урок за розділом "Я і моя громада".
|
|
|
|
||||
ТЕМА 2. Україна – моя Батьківщина
|
|
|
||||||
46
|
Символи моєї країни.
|
Державні символи: Малий державний Герб України, Державний Прапор
України, Державний Гімн України. Повага до державних символів.
Дніпро - найбільша річка України.
|
99-101
|
|
||||
47
|
Київ – столиця України.
|
Каштан - рослина символ столиці України.
Майдан Незалежності - центральна площа України.
24 серпня - День незалежності України.
Київ на карті України (практична робота).
|
103-104
|
|
||||
48
|
Культура та звичаї українців.
|
Сучасне та
минуле країни Про що розповідають пам’ятки природи та культури. Старовинні
споруди, храми, будівлі, пам’ятники, майдани та вулиці рідного краю. Про що
повідомляє їх назва. (ознайомлення).
Українська мова
– державна мова.
|
105-107
|
|
||||
49
|
Кожен народ має свої символи.
|
Вишиванка, рушники, ляльки-мотанки – українські народні символи. Рослини
та тварини – народні символи. Традиційні українські страви (ознайомлення).
|
108-109
|
|
||||
50
|
Україна – європейська держава.
|
Ми – громадяни держави Україна. Україна на карті світу. Україна та її
сусіди. (ознайомлення).
|
110
|
|
||||
51
|
Узагальнювальний урок за розділом "Україна - моя Батьківщина"
|
|
|
|
||||
52
|
Екскурсія в природу
|
|
|
|
||||
53
|
Узагальнення знань учнів. Підсумок за рік.
|
|
|
|