суббота, 25 мая 2019 г.
вторник, 7 мая 2019 г.
вторник, 2 апреля 2019 г.
Задачі для самостійної роботи 2 клас
1. У тераріумі мешкає 16 крокодилів та 18 удавів. Скільки
всього тварин мешкає у тераріумі?
2. Столяр виготовив 42 стільці, 35 стільців він подарував
дитячому садочку. Скільки стільців залишилося у столяра?
3. Бабуся вишила на рушникові 17 ромашок, а волошок – на 15
більше. Скільки волошок вишила бабуся?
4. На птахофермі 63 курки, а гусей – на 15 менше. Скільки
гусей на птахофермі?
5. На клумбі ростуть 39 кущів білої троянди та 53 кущі
червоної троянди. На скільки менше кущів білої троянди ростуть на клумбі, ніж
червоної?
6. На заняття танцювального гуртка прийшло 28 дітей. Коли
пізніше ще підійшло декілька дітей, їх стало 43. Скільки дітей пізніше прийшли
на заняття?
7. На зупинці з автобусу вийшло 36 пасажирів. У автобусі
залишилося 27 пасажирів. Скільки
пасажирів було в автобусі спочатку?
8. У книзі 87 сторінок. За день Сашко частину сторінок прочитав.
Після цього йому ще залишилося читати 49
сторінок. Скільки сторінок прочитав Сашко за день?
9. Іванкові треба піднятися на останній поверх
15-поверхового будинку. Ліфт зупинився на 7 поверсі. Скільки ще поверхів
повинен проїхати Іванко?
10. У господині було
45 яєць. Для приготування пиріжків вона використала 2 десятки яєць. Скільки
яєць залишилося у господині?
11. У вазі лежало 22 груші – це на 7 фруктів більше, ніж
яблук. Скільки яблук лежало у вазі?
12. У Данилка було 47 марок із зображенням тварин – це на
25 марок менше, ніж із зображенням автомобілів. Скільки марок із зображенням
автомобілів було у Данилка?
13. Морозиво у стаканчику коштує 4 гривні. Скільки гривень
треба заплатити за 7 таких стаканчиків морозива?
14. 6 подружок зірвали по 5 ягід полуниці. Скільки всього
ягід полуниці зірвали подружки?
15. 12 яблук розклали на 2 тарілки порівну. Скільки яблук
положили на кожну тарілку?
16. У 4 пташиних гніздах підростало 20 пташенят. Скільки
пташенят було у кожному гнізді?
17. 24 л меду розлили у 3-х літрові банки. Скільки банок з
медом отримали?
18. В один глечик поміщається 2 л молока. Скільки потрібно
глечиків, аби розлити 18 л молока?
19. Маса дині – 3 кг, а кавун у 4 рази важче, ніж диня. Яка
маса кавуна?
20. М’яч коштує 28 грн, а книжка – у 4 рази дешевше.
Скільки коштує книжка?
Складені сюжетні задачі
1. У дворі росло 17 ялинок, а берізок – на 8 деревців більше.
Скільки всього дерев росло у дворі?
2. У магазин привезли 25 ящиків з огірками, а з помідорами – на 7
ящиків менше. Скільки всього ящиків з овочами привезли у магазин?
3. Школярі посадили 8 лип, а беріз – у 3 рази більше. Скільки
всього дерев посадили школярі?
4. У кінотеатрі було 72 зайнятих місця, а вільних – у 8 разів
менше. На скільки місць розрахований кінотеатр?
5. У маршрутному таксі їхало 34 пасажири. На зупинці вийшло 7
чоловіків та 9 жінок. Скільки пасажирів стало у маршрутному таксі?
6. У в’язальщиці було 2 мотки ниток: 30 м та 40 м. За день роботи
вона використала 50 м ниток. Скільки
метрів ниток залишилося у в’язальщиці?
7. У місті побудували 67 нових будинків. У 29 з них уже заселилися
мешканці. На скільки більше залишилося незаселених будинків, ніж заселених?
8. У дитячий
садок привезли 35 кг печива у 5 ящиках порівну, а у школу привезли 8 таких
ящиків з печивом. Скільки кілограмів печива привезли у школу?
9. Для
привітання дівчаток зі святом хлопчики придбали 7 листівок по 4 грн та 8
листівок по 3 грн. Скільки коштів витратили хлопчики для придбання листівок?
10. На лузі
випасається 18 коней, корів – на 15 більше, ніж коней, а кіз – на 14 менше, ніж
корів. Скільки всього тварин випасається на лузі?
11. У Вінні Пуха було 25 синіх повітряних кульок, а червоних – на
17 більше. 36 кульок Пух подарував П’ятачкові. Скільки всього повітряних кульок
залишилося у Вінні Пуха?
12. У Дмитрика було 23 білих голуба, це на 15 більше, ніж сірих.
Скільки всього голубів було у Дмитрика?
13. Марійка засушила 18 дубових листочків, це на 15 менше, ніж
кленових. Скільки всього листочків засушила Марійка?
14. У дворі гралися 18 дівчаток. Їх було у 3 рази більше, ніж
хлопчиків. Скільки всього дітей гралося у дворі?
15. На столі стоїть 25 склянок. Із них 7 – з кефіром, з молоком –
на 5 склянок більше, ніж з кефіром, решта – пусті. Скільки склянок з молоком
стоїть на столі?
воскресенье, 24 февраля 2019 г.
воскресенье, 27 января 2019 г.
пятница, 11 января 2019 г.
Календарне планування Математика 1 кл. ІІ семестр за підручником О. М. Гісь, І. В. Філяк.
Календарне
планування ІІ семестр
МАТЕМАТИКА 1 клас
3 год/тиждень
Математика
: підруч. для 1 кл. закл. загал. серед. освіти / О. М. Гісь,
І. В. Філяк.— Харків : Вид-во
«Ранок», 2018
№
|
Тема
|
Дата
|
|||
ІІ семестр (57 годин)
|
|||||
Сюжетні задачі
|
|||||
Учень / учениця:
- лічить за правилами
лічби об’єкти навколишнього світу (розташовані послідовно, по колу, хаотично;
двійками, п’ятірками, десятками) [2 МАО 1-4.2-1];
- лічить до 100 в
прямому і зворотному порядку [2 МАО 1-4.2-2]
уживає в мовленні
порядкові числівники при встановленні порядкового номера об’єкта відносно
іншого [2 МАО 1-1.1-1];
- відтворює в різних
видах діяльності ймовірні та фактичні результати лічби об’єктів, що їх
оточують (малює, викладає мозаїку, створює аплікацію, співає, складає власні
лічилки тощо) [2 МАО 1-1.1-2]
визначає істотні,
спільні та відмінні ознаки об’єктів навколишнього світу [2 МАО 1-4.1-1];
- порівнює і
впорядковує об’єкти навколишнього світу за однією або декількома ознаками [2
МАО 1-4.1-2];
- об’єднує об’єкти у групу за спільною ознакою
[2 МАО 1-4.1-3];
- розбиває об’єкти на групи за спільною
ознакою [2 МАО 1-4.1-4]
|
|||||
49.
|
Творча
робота над задачами
|
c.101
|
|
|
|
50.
|
Розв’язування
задач вивчених типів.
|
c.102
|
|
|
|
51.
|
Задача
на різницеве порівняння
|
c.104
|
|
|
|
|
|||||
52.
|
Розв’язування
задач вивчених типів. Складання задач за схемами.
|
c.106
|
|
|
|
53.
|
Взаємозв’язок
дій додавання і віднімання
|
c.107
|
|
|
|
54.
|
Читання
прикладів різними способами. Задачі
|
c.110
|
|
|
|
Учень / учениця:
- оперує числами в
межах 100, розв’язуючи різні життєві проблеми (шукає номер квартири (будинку),
місця в кінотеатрі, у вагоні потяга, автобусі, літаку, номер кабінету в
різних установах, номер телефону тощо) [2 МАО 2-4.3-1];
- обчислює суму
(додає), різницю (віднімає), добуток (множить), частку (ділить) зручним для
себе способом у межах 100, зокрема й користуючись предметами або засобами,
які їх замінюють) [2 МАО 2-4.3-2];
- знаходить значення математичних виразів [2
МАО 2- 4.3-3];
- обчислює значення
виразів зі змінною [2 МАО 2-4.3-4];
- застосовує різні способи виконання
арифметичних дій з числами (додавання, віднімання, множення, ділення) під час
розв’язування завдань та конкретних життєвих проблем, описаних у математичних
задачах [2 МАО 2- 4.3-5]
|
|||||
55.
|
Математичні вирази. Рівності. Нерівності. Числовий вираз та його значення
|
c.111
|
|
|
|
56.
|
Порівняння
числа та значення числового виразу
|
c.113
|
|
|
|
57.
|
Порівняння числа та значення числового виразу Числові
вирази на дві дії.
|
c.115
|
|
|
|
58.
|
Порівняння двох числових виразів.
|
c.117
|
|
|
|
59.
|
Числова рівність і числова нерівність. Правильні й
неправильні числові нерівності.
|
c. 118
|
|
|
|
60.
|
Складання, запис і читання числових нерівностей.
|
c. 121
|
|
|
|
Учень / учениця:
- розуміє залежність результатів
арифметичних дій від зміни одного з компонентів [2 МАО 2-4.8-1]
|
|||||
61.
|
Назви компонентів дії додавання. Переставний закон
додавання. Залежність суми від зміни одного доданка.
|
c.122
|
|
|
|
62.
|
Назви
компонентів дії віднімання
|
c.125
|
|
|
|
63.
|
Закріплення
вивченого
|
c.127
|
|
|
|
64.
|
Закріплення
вивченого. Залежність різниці від зміни зменшуваного.
|
c.129
|
|
|
|
65.
|
Закріплення
вивченого Розв’язування задач.
|
c.130
|
|
|
|
Просторові відношення. Геометричні фігури
|
|||||
Учень / учениця:
- встановлює відносне
розміщення об’єктів на площині та у просторі (лівіше, правіше, вище, нижче
тощо), використовуючи математичну мову [2 МАО 4-4.4-1];
- демонструє вміння переміщувати об’єкти в
заданих напрямках: справа наліво, зліва направо, зверху вниз, знизу вгору [2
МАО 4-4.4-2];
- коментує виконувані дії, вживаючи у мовленні
відповідні математичні терміни [2 МАО 4-4.4-3]
- розрізняє геометричні
площинні та об’ємні фігури за їх істотними ознаками [2 МАО 4-4.5-1];
- відтворює
досліджувані геометричні форми (вирізає, наклеює, малює, моделює та ін.),
використовуючи для цього не лише готові геометричні фігури, а й упізнані у
предметах навколишнього світу [2 МАО 4-4.5-2];
- знаходить відомі
площинні та об’ємні фігури серед предметів навколишнього середовища, на
малюнках [2 МАО 4-4.5-3];
- наводить приклади
предметів у навколишньому світі, які мають форму площинної чи об’ємної фігури
[2 МАО 4-4.5-4];
- розрізняє прямі і
непрямі кути, зображає їх на аркуші в клітинку за допомогою косинця [2 МАО
4-4.5-5];
- будує прямокутник /
квадрат на аркуші в клітинку [2 МАО 4-4.5-6]
- моделює геометричні
фігури з підручного матеріалу (шнурків, олівців, паличок тощо) [2 МАО
4-4.6-1];
- конструює знайомі
площинні та об’ємні фігури з підручного матеріалу (пластиліну, глини,
соломки, конструктора тощо) [2 МАО 4-4.6-2];
- створює макети
реальних та уявних об’єктів [2 МАО 4- 4.6-3]
|
|||||
66.
|
Геометричні фігури. Круг. Предмети, круглі за формою.
|
c.132
|
|
|
|
67.
|
Кут. Побудова кутів
|
c.134
|
|
|
|
68.
|
Многокутники. Опис фігур за істотними ознаками.
Трикутник, чотирикутник, п’ятикутник, шестикутник.
|
c.136
|
|
|
|
69.
|
Форми
многокутників. Класифікація фігур.
|
c.138
|
|
|
|
70.
|
Геометричні тіла. Куб,
піраміда, куля, циліндр, конус.
|
c.140
|
|
|
|
71.
|
Повторення вивченого.
|
c.143
|
|
|
|
Величини.
|
|||||
72.
|
Вимірювання довжини предметів іншими предметами та
умовними одиницями.
|
c.144
|
|
|
|
73.
|
Вимірювання довжини предметів іншими предметами та
умовними одиницями
|
с.146
|
|
|
|
74.
|
Сантиметр як одиниця довжини. Вимірювання, порівняння, побудова відрізків.
|
С.148
|
|
|
|
75.
|
Розв’язування задач,
які містять одиниці довжини. Порівняння довжини відрізків.
|
С.150
|
|
|
|
76.
|
Дециметр як одиниця довжини. Порівняння, побудова відрізків. Задачі.
|
c.152
|
|
|
|
77.
|
Додавання і віднімання іменованих чисел.
|
c.153
|
|
|
|
78.
|
Порівняння іменованих чисел.
|
c.155
|
|
|
|
Нумерація чисел у межах сотні
|
|||||
Учень / учениця: читає
і записує натуральні числа (мінімум до 100) та нуль – словами і цифрами[2 МАО
2-4.2-3];
- утворює натуральні
числа прилічуванням і відлічуванням одиниці [2 МАО 2-4.2-4];
- досліджує, що одна і
та ж цифра в записі числа набуває різних значень залежно від своєї позиції [2
МАО 2-4.2- 5];
- порівнює натуральні
числа в межах 100, позначає результат порівнювання за допомогою знаків >,
МАО 2-4.2-6];
- співвідносить кількість об’єктів навколишнього середовища з відповідним
натуральним числом і навпаки [2 МАО 2-4.2-7];
- ділить конкретні
об’єкти / групи об’єктів навпіл, на три, чотири рівні частини (яблуко, торт,
піца, квадрат, цукерки, зошити, книжки та ін.) у процесі гри або імітуючи
життєві ситуації, описує за допомогою відповідних моделей [2 МАО 2-4.2-8];
- демонструє, що таке цілий предмет і його
частини – половина, третина, чверть [2 МАО 2-4.2-9]
|
|||||
79.
|
Лічильна одиниця – десяток. Лічба десятками. Круглі
числа.
|
c.155
|
|
|
|
80.
|
Лічба десятками.
|
С.160
|
|
|
|
81.
|
Додавання і віднімання розрядних чисел – десятків.
Задачі на порівняння, додавання та віднімання розрядних чисел.
|
c.162
|
|
|
|
82.
|
Усна і письмова нумерація чисел 11-20. Читання й запис
чисел 11-20.
|
c.163
|
|
|
|
83.
|
Утворення чисел 11-20. Додавання одноцифрових чисел до
10. Віднімання від двоцифрових чисел їхніх десятків або одиниць в межах 20.
|
c.166
|
|
|
|
84.
|
Лічба в межах 20 за допомогою лічильних паличок. Числа
другого десятка. Парні і непарні числа другого десятка.
|
c.168
|
|
|
|
85.
|
Розрядна таблиця. Десятки і одиниці. Двоцифрове число.
|
с.170
|
|
|
|
86.
|
Додавання виду 11+2. Віднімання виду 13-2. Задачі.
|
с.173.
|
|
|
|
87.
|
Порівняння чисел у межах 20.
|
с.174
|
|
|
|
88.
|
Знаходження невідомого доданка.
|
c.175
|
|
|
|
89.
|
Задачі на знаходження невідомого доданка.
|
с.177
|
|
|
|
90.
|
Знаходження невідомого зменшуваного. Задачі.
|
c.179
|
|
|
|
91.
|
Знаходження невідомого від’ємника. Задачі. Творча
робота над задачами.
|
c.181
|
|
|
|
92.
|
Числа першої сотні. Назви та послідовність чисел від 1
до 100. Порівняння чисел.
|
c.183
|
|
|
|
93.
|
Розрядні
доданки. Розряд одиниць і розряд десятків. Розклад двоцифрового числа на розрядні доданки. Читання чисел за
розрядними таблицями.
|
c.185
|
|
|
|
94.
|
Віднімання розрядного числа. Розв’язування задач.
|
c.187
|
|
|
|
95.
|
Додавання і віднімання одноцифрового та двоцифрового
числа.
|
c.188-189
|
|
|
|
96.
|
Додавання круглого числа до двоцифрового. Віднімання
круглого числа від двоцифрового. Віднімання і додавання двоцифрових чисел.
|
c.192
c.193
|
|
|
|
Величини
|
|||||
Учень / учениця:
- здійснює вимірювання величин, маючи
вільний доступ до необхідних вимірювальних приладів (лінійка, термометр,
годинник, мензурка) та різного роду нестандартних мірок / підручних засобів
(стрічка, сірникова коробка, пісковий годинник, склянка, ложка тощо) [2 МАО
3-4.7-1];
- знає одиниці вимірювання величин та
співвідношення між ними [2 МАО 3-4.7-2];
- записує результати
вимірювання основних величин у сантиметрах (см), дециметрах (дм), метрах (
м); кілограмах (кг), центнерах (ц); градусах Цельсія (Со ), годинах (год),
хвилинах ( хв); літрах (л) [2 МАО 3-4.7- 3];
- вимірює довжини
предметів або відрізків ) [ 2 МАО 3- 4.7-4];
- будує відрізки
заданої довжини ) [2 МАО 3-4.7-5];
- визначає час з
точністю до п’яти хвилин [ 2 МАО 3-4.7- 6];
- позначає час на
зображенні/ макеті циферблату годинника зі стрілками [2 МАО 3-4.7-7]; -
використовує календар для опису і розв’язання повсякденних проблем [2 МАО
3-4.7-8];
- вимірює місткість
посудини за допомогою літрової мірки [2 МАО 3-4.7-9]
|
|||||
97.
|
Метр
як одиниця довжини. Співвідношення : метр,
дециметр, сантиметр. Порівняння
іменованих чисел.
|
с .193
|
|
|
|
98.
|
Час. Одиниця часу – година. Визначення часу за
годинником. Поняття « минула 1 година». Порівняння , визначення тривалості
подій.
|
c.195-197
|
|
|
|
99.
|
Маса. Поняття рівноваги і нерівноваги. Одиниця
вимірювання маси – кілограм. Зважування
предметів та запис результатів.
|
С.204
|
|
|
|
100.
|
Задачі на порівняння і вирівнювання маси предметів.
|
С.210
|
|
|
|
101.
|
Місткість. Одиниця вимірювання місткості – літр.
Порівняння об’єктів за місткістю.
|
c.216
|
|
|
|
102.
|
Розв’язання задач на місткість
|
С.218
|
|
|
|
Учень / учениця: -
розв’язує проблемні ситуації зі свого життя, що містять групи пов’язаних між
собою величин (довжини, маси, температури, часу, місткості (об’єму) [2 МАО
3-1.2-1];
- оперує грошима,
здійснюючи покупки у крамницях (справжніх та уявних), продаж і покупки на
шкільних ярмарках та ін. [2 МАО 3-1.2-2];
- порівнює об’єкти навколишнього світу за
довжиною, масою, місткістю (об’ємом) [2 МАО 3-1.2-3];
- розуміє, які одиниці
вимірювання величини доцільно використовувати в конкретному випадку [2 МАО
3-1.2- 4];
- порівнює іменовані числа, подані в одиницях
довжини, маси, місткості (об’єму), часу, температури [2 МАО 3- 1.2-5];
- перетворює іменовані числа, виражені в
одиницях двох найменувань [2 МАО 3-1.2-6];
- виконує дії додавання
і віднімання з іменованими числами, поданими в однакових одиницях вимірювання
[2 МАО 3-1.2-7]
|
|||||
103.
|
Гроші. Паперові гроші і монети. Співвідношення між
гривнею і копійками. Поняття «дорожчий»,
«дешевший». Задачі про вартість. Порівняння вартостей.
|
c.220
|
|
|
|
104.
|
Формування поняття решти (здачі).
Знаходження невідомого зменшуваного та
від’ємника в задачах про вартість.
|
c.222
|
|
|
|
105.
|
Повторення
вивченого. Підсумковий урок.
|
.
|
|
|
|
Подписаться на:
Сообщения (Atom)