понедельник, 23 марта 2020 г.

МАТЕМАТИКА Завдання з теми "Додавання і віднімання в межах 1000"


Математика
1.     Повторити правила с 77, 78,92,95,96,98 + таблиці ∙/: 7,8,9.
2.     Розв'яжи  задачі
№1.За  7 днів учень прочитав 49 сторінок книги. Скільки сторінок книги учень прочитає за наступні 7 днів, якщо кожного дня читатиме на 2 сторінки більше?( Повтори  №487)

№2. У трьох клітках було 380 кролів. У першій і другій клітках разом було 230 кролі,а в другій і третій -170 кролів. Скільки кролів було в кожній клітці?

№3. У саду зібрали 452кг яблук, це на 130кг більше, ніж груш. Скільки кілограмів груш і яблук разом зібрали  в саду?

3.     Розв'яжи вирази, записуючи їх стовпчиком.

562+329              144+473
607-227               902-182
560+380              576+250

4.     Розв'яжи вирази по діям, як в № 708

939-(424+84)                841-253-157
571-(324-48)                 765-(316-27)
921-435-148                 592-(318+89)

5.     Розв'яжи рівняння



х+540=870
730-х=110
 560+х=790
х-240=420







Завдання з теми «Слово. Значення слова»


Завдання з теми «Слово. Значення слова»
1.Пригадай! Слова вживаються в прямому і переносному значеннях. У словосполученні пшеничне колосся — тобто колосся пшениці — слово пшеничне вжито у прямому значенні; а у словосполученні пшеничне волосся — тобто волосся кольору пшеничних колосків — у переносному значенні.
— Отже, слова в прямому значенні — це звичайна, повсякденна назва чогось. Наприклад, назва предмета: холодна вода, солодкий чай. Переносне значення з’являється тоді, коли справжнє значення слів переноситься на інші за схожістю ознак: холодний погляд, солодкі слова.
Виконай завдання. Спиши  і підкресли слова, вжиті в переносному значенні.
     Вітер з гаєм розмовляє, шепче з осокою. Над бурхливим морем літали буревісники. Між друзями відбувалася бурхлива розмова. Ліс заснув, спить озеро.

2.Пригадай!  У мові є слова, що мають кілька значень. Одне слово може називати різні предмети, ознаки, дії. Наприклад: крило літака, крило будинку, крило вітряка; добра людина, добра страва; іде дощ, іде час. Значення слів подаються в тлумачному словнику.
Виконай завдання. Спиши. Однією рискою підкресли слова, які містять одне значення, двома – багатозначні: риба, зошит, язик, земля, півень, ручка.
3.Пригадай!  У нашій мові є слова, які звучать і пишуться однаково, але значення мають зовсім різне. Їх значення можна зрозуміти тільки в сполученні з іншими словами. Наприклад: шию сорочку і мию шию.
Слова, які звучать і пишуться однаково, але мають різне значення, є однозвучними словами. Наприклад: коса — заплетене волосся, коса — інструмент для косіння трави, коса — морська чи річкова мілина.
Виконай завдання. Спиши.Знайди слова, однакові за звучанням або написанням. Підкресли їх, постав наголос.
     Я отримав  лист від друга. Кленовий лист довго кружляв у повітрі. Для школи купили нові плакати. Я не буду більше плакати.
4.Пригадай! Слова, які мають близьке або однакове значення, але різне звучання, називаються синонімами. Синоніми подаються в словнику синонімів.
Виконай завдання. Спиши. З’єднай парами слова, близькі за значенням.
     Мати                                       Цінний
     Аероплан                               Неня
     Дорогий                                 Літак
     Відвертий                              Малюк
     Дитина                                   Прямий
5. Пригадай! Пари слів, що мають протилежне значення, називаються антонімами.
Наприклад: високий — низький.
Виконай завдання. Запиши слова, протилежні за значенням.
     Ворог – _____­­­­­_______     Закрити - ______________
     День - ______________    Близько - _____________



среда, 18 марта 2020 г.

Завдання з теми "Речення"


Мовна тема «Речення»
1.Правильно закінчи подане речення.
Речення – це …

А слово або група слів, які виражають закінчену думку;
Б група слів або словосполучень;
В набір слів, які не зв'язані між собою за змістом;

2.Вибери рядок із правильним закінченням поданого речення.
За інтонацією речення бувають …

А прості і складені;
Б окличні і неокличні;
В розповідні , питальні і спонукальні.

3.Вибери рядок із правильним закінченням поданого речення.
За метою висловлювання речення бувають …

А прості і складені;
Б окличні і неокличні;
В розповідні , питальні і спонукальні.

4. Спиши речення. Познач головні і другорядні члени (позначаємо ...).
Зернятко впало на землю і проросло.
У долині розкинулося велике село.
Дерева вишикувались стрункими рядами.

5. Спиши речення. Постав потрібні розділові знаки в кінці кожного речення. Визнач тип речення і запиши в дужках після кожного речення.
Що за звір пройшов _____________
Як хороше в лісі ____________
Вересень позолотив дерева _______

6. Прочитай розповідне речення: Похмуре небо віщувало початок бурі. За змістом розповідного речення утвори і запиши питальне та спонукальне речення.

7. Встанови логіко граматичні звязки між членами речення за допомогою питань. Запиши за схемою.

Ранньою весною з-під землі з’являється зелене пагіння.
_______________(що робить?)___________________;
________________(яке?) ________________________;
______________(коли?)_________________________;
______________(звідки?) ____________;
_______________(якою?)____________________.

Застрибали сонячні промінчики по сонній землі.

_______________(що зробили?)___________________;
_______________(які?) __________________________;
_______________(по чому?)____________________;
________________(якій?)__________________.

9 Спиши речення. Постав пропущені розділові знаки.

Падай дощику вмий лице землі! Сонечко ми дякуємо тобі за теплий день. Вже вдень тепло а ввечері прохолодно.

воскресенье, 15 марта 2020 г.

Тестові завдання з української мови для 3 класу


Мовна тема "Мова і мовлення. Текст"

1.Мова – це
А) вміння говорити;
Б) розмова між людьми;
В) засіб спілкування між людьми.
2. Чітке, зрозуміле, виразне – це
А) писемне мовлення;
Б) усне мовлення ;
В) культурне усне мовлення.
3.Текст – це
А) окремі речення, не зв'язані між собою;
Б) окремі абзаци, не зв'язані між собою;
В) кілька і більше речень, зв'язані між собою.
4.План – це
А) окремі речення;
Б) назви частин тексту;
В) основна частина тексту.
5.Продовжте речення. Запишіть відповідь.
Тема тексту – це…
Основна думка тексту – це те,…
6.Прочитати тексти. Визначити їх типи. Списати текст-розповідь.
                                               *  *  *
   Як чудово в лісі! Дятел бадьоро стукотить по дереву. Він не вміє співати. Замість пісні птах вистукує дзьобом.
                                               *  *  *
   На Десні – повінь. Навколо вода. Верби стоять у воді. Поміж вербами пливе човен.

7.Прочитайте. Переставте абзаци так, щоб склався зв'язний текст. Записати утворений текст , дібравши до нього заголовок.
   Діти забрали пташеня. Вдома вони йому перев'язали крильце, посадили його в клітку.
   Під березою Мар'янка й Дмитрик знайшли совеня з пошкодженим крилом. Воно жалібно пищало.
   Незабаром крильце у пташеняти зажило. Діти випустили совенятко на волю.
8.Охайне, грамотне, зрозуміле, каліграфічне – це
А) писемне мовлення;
Б)усне мовлення;
В) культурне писемне мовлення.

9.Укажіть рядок , де названі частини тексту
А) заголовок, кінцівка, зачин;
Б) зачин, основна частина, кінцівка;
В) зачин , основна частина, заголовок.





четверг, 27 февраля 2020 г.

Як згуртувати клас. Прийом критичного мислення.

Вправа, яка допоможе згуртувати клас. Стимулює навчальний процес та взаємодію у класі
Цей прийом критичного мислення неодмінно сподобається кожному вчителю. Адже вправу потрібно виконувати в абсолютній тиші. Така робота буде актуальна на будь-якому уроці. І тиша та письмо є спеціальними інструментами, які здатні допомогти учням більш детально дослідити тему. У процесі великого паперового «обговорення» школярі мають записувати цікаві думки та питання на великому плакаті.
Цей процес сповільнює мислення та дає можливість зосередитись на ідеях інших. Такий прийом допомагає створити візуальний звіт про думки та питання учнів, які можна обговорити потім на наступних уроках. Подібна стратегія діє для активізації діяльності учнів, які не схильні брати участь в усній дискусії. Більш того, це навчить говірливих школярів прислухатися до ідей інших. Після кількаразової участі в такому дійстві, учні почувають себе більш комфортно, впевнено та сміливо.

Хід роботи

1. Оберіть стимул для «обговорення» та поставте завдання

Стимул – це матеріал, який мають проаналізувати діти. Він може бути у форматі питань, цитат, історичних документів, фрагментів творів, поетичних творів чи зображень. Різні типові перевірочні чи практичні роботи з різних предметів можна адаптувати саме під такий формат роботи, наприклад:
  • Дайте фрагмент тексту та запропонуйте вказати художні особливості, чи зробити аналіз поетичного твору.
  • Формула у якості стимулу передбачає завдання – знайти способи її розв’язання чи скласти задачі.
  • Зображення клітини – діти можуть описати структуру, чи вказати процеси, які з нею відбуваються.
Як бачите, варіантів безліч, варто виходити з предмету та теми, яку вивчаєте саме зараз.

2. Об’єднайте клас у групи та роздайте плакати

Знову ж таки, це має бути групова робота. Кожній групі можете дати свою тему, а можете одну для всіх. Все залежить від кількості дітей у класі та складності матеріалу. Оптимально, якщо вдасться зробити роботу у парах чи групками по три учня. Кожній з груп потрібен лист формату А4 чи А3 в залежності від очікуваних результатів. Посередині листа прикріпіть, запишіть стимул (зображення, текст, цитата тощо). Вільне поле має використовуватись для записів.

3. Підготуйте учнів

Заздалегідь повідомте, що вправа виконується у повній тиші. Уся комунікація відбувається у письмовій формі. Попередьте, що у учнів буде можливість влаштувати обговорення в парах та класом пізніше. Надайте  максимально чіткі інструкції, аби у дітей не виникало питань у процесі виконання роботи. Запитайте, чи немає в учнів питань.

4. Запис коментарів

У кожної групи має бути аркуш паперу та кольорові фломастери, ручки. Можете порекомендувати записувати питання, скажімо, чорною ручкою, а відповіді – червоною. Так можна буде одразу візуально оцінити хід думок групи.
Групи читають текст мовчки (чи розглядають зображення). Далі у письмовій формі безпосередньо на аркуші діти пишуть питання, коментарі, зауваження до матеріалу. У групі учні можуть запитувати один одного і відповідати лише письмово. Питання можуть стосуватися теми, а можуть мати відсторонений характер, якщо з’явилися асоціації після ознайомлення з матеріалом.
Окрім тексту можна використовувати лінії, підкреслення та різноманітні символи. Одразу нагадайте, що записувати має не хтось один, а всі, бо це командна робота. Виділіть на це 15 хвилин.

5. Знайомство з аркушами інших груп

У цьому випадку організація може бути двох видів: або плакати передаються від столу до столу, або групи переходять, а аркуші лишаються на столі. Знову ж таки, дійство відбувається у повній тиші. Школярі знайомляться з плакатами інших, роблять свої замітки, у письмовій формі коментують те, що вже записане. Плакат має наповнитися сторонніми думками. Розраховуйте час на виконання вправи в залежності від кількості груп.

6. Повернення до своїх аркушів

Наприкінці виконання вправи, групи мають повернутися до своїх плакатів. Вони вивчають нові коментарі, питання, написані однокласниками. Тепер можна у групі словесно обговорити нові зауваження. З’ясувати, чи змінили команди уявлення про матеріал. Вони погодилися з коментарями, чи заперечили їх? Попросіть виділити найцікавіший коментар чи зауваження.

7. Обговорення з класом

Проаналізуйте роботу. Запитайте, що нового діти дізналися після виконання вправи. Запитайте, чи сподобалось працювати в парі, чи сподобались коментарі інших груп. Попросіть виголосити суть матеріалу, закріпленого на плакаті, що групи зрозуміли з нього. Зробіть власні висновки після спостереження за роботою учнів.

Варіант виконання роботи:

Один плакат на всіх. Оберіть проблемну цитату, зачитайте її (вона має бути прикріплена у центрі аркушу), дайте хвилину подумати над її суттю. Попросіть тиші та передайте листок до класу, хай усі по черзі напишуть свій довільний коментар, що стосується проблемного моменту. Це можуть бути питання, хтось із наступних може дати відповідь, якщо захоче. Плакат повертається до вас і ви аналізуєте його, коментуєте, залучаючи клас до обговорення.
Як варіант, спробуйте поєднати інтелект-карти з цим прийомом критичного мислення. Такий вид роботи можна адаптувати для використання на будь-якому уроці, адже практично у всіх предметах знайдуться стимули для обговорення, дискусій чи пошуків істини.